Avatar billede janalex Nybegynder
02. februar 2005 - 09:45 Der er 1 kommentar

"Tuning" af Aethra sv1020n router (SV1020 Starvoice ADSL)

Hej

Jeg bruger CyberCity som udbyder, og har tegnet abonnement på telefoni via min ADSL-forbindelse. I den forbindelse har jeg fået skiftet min gode stabile Cisco 677 router ud med en Aethra sv1020n router.

Jeg anvender eMule til at downloade med, og tidligere kunne eMule køre over ubegrænset tid uden afbrydelser, men nu kan den højest køre i en time inden forbindelsen til Emule-serveren afbrydes. Af en eller anden grund bruger eMule enorme ressourcer på maskinen, hver gang forbindelsen afbrydes eller etableres, og downloadkapaciteten er generelt kun en brøkdel af, hvad den var før.

Jeg har med sikkerhed lokaliseret "fejlen" til routeren, da det spiller perfekt, når jeg sætter den gamle Cisco 677 ind i stedet.

Jeg har eksperimenteret med at skrue i eMule (nedsætte antallet af samtidige forbindelser), men det gør ingen forskel.

Jeg kan ikke se andet, end at det er routeren, der skal ændres på - hvis der er nogen muligheder.

Nogen gode ideer?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Jan Alex Nielsen

PS. Mangler også dokumentation på routeren. Har dok. til Atos, men mangler noget mere overordnet.
Avatar billede dusted Nybegynder
05. april 2005 - 10:37 #1
Jeg kan ikke helt fortælle hvad der er galt, men det lyder som routeren ja, enten er det bare en dårlig router, eller så er der noget QoS (Quality of Service) på den, som reserverer plads til IP telefoni, det er et long shot, men lige hvad jeg kunne komme i tanke om.