Avatar billede malte Nybegynder
01. februar 2005 - 23:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

phpsendmail på iis 6 2003 server

Hej Jeg har en w2003k std server med php som der ikke vil sende mails frs sendmailfunktionen i script fra websiderne.
Jeg har skrevet en mailadresse og smtp server i php.ini filen. Men det hjalp ikke??
Der er en merak mailserver på maskinen og derfor ingen iis smtp.
Nogen forslag??
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2005 - 23:17 #1
I PHP.ini hvilken SMTP server har I defineret ?
Avatar billede malte Nybegynder
01. februar 2005 - 23:19 #2
smtp.cypercity.dk
Vi er på samme netværk
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2005 - 23:20 #3
Prøv med vip.cybercity.dk !

Hvad kommer der af fejl når I den prøver at sende ?
Avatar billede malte Nybegynder
01. februar 2005 - 23:21 #4
ingen fejl, bare ingen mail?
Avatar billede malte Nybegynder
01. februar 2005 - 23:27 #5
Ok, har lige forsøgt med vip.cybercity.dk
Samme resultat (intet)
Avatar billede toontech Nybegynder
01. februar 2005 - 23:32 #6
Et forsøg vil måske være at aktivere IIS SMTP og definere den som SMTP i scriptet, virker det er det sikkert din merak mailserver der er problemet, eller Cybercity der ikke tillader du laver et mail relay via deres SMTP.
Avatar billede malte Nybegynder
01. februar 2005 - 23:41 #7
Ok der kom den
Man staver åbenbart til cyBercity.dk og ikke cyPercity.dk arrrrgh.
Den der vip.cibercity.dk virkede efter jeg rettede stavefejlen :-)
Avatar billede malte Nybegynder
01. februar 2005 - 23:41 #8
Hvis du vil sende et svar leif?
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2005 - 07:00 #9
Oki !

Jeg ved ikke om smtp.cybercity.dk er en gammel smtp server de har haft eller om folk bare regner med at den hedder det, i al den tid jeg kan huske har det været vip.cybercity.dk