Avatar billede pzyrex Nybegynder
01. februar 2005 - 22:12 Der er 4 kommentarer

Ny harddisk

Hey Experter.

Jeg har 2 Cd-rom dreve, og 2-harddiske.
Eller dvs. at jeg ikke kan få den sidste harddisk til at virke.
Fladstikket til den går direkte fra bundkort, og til den, uden der er sat mere imellem.
Og strømstikket, er bare et eller andet der var ledig.
Jeg har sat den til slave, og jeg har vendt fladstikket rigtigt.
Avatar billede pzyrex Nybegynder
01. februar 2005 - 22:13 #1
Men hvorfor virker det ikke?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
01. februar 2005 - 23:54 #2
Du har vel formateret den?
Avatar billede halifax Nybegynder
02. februar 2005 - 01:34 #3
Skal den her sætning
"Fladstikket til den går direkte fra bundkort, og til den, uden der er sat mere imellem."

forstås sådan, at disken er sat til det yderste stik på fladkablet? - Her tilsluttes normalt Master disken, mens Slave tilkobles stikket på midten af kablet.
Da du ialt har 4 enheder koblet til, må alle stik på de to fladkabler nødvendigvis være i brug, ikk??    :)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. februar 2005 - 09:20 #4
Sidder dine harddiske på samme kabel?
Har du evt det andet drev/disk på ledningen som slave også? Prøv at flytte rundt så begge harddiske er master på hver sin ledning og cd-rom slave på hver, det vil også give lidt hurtigere performance. Placeringen på ledningen i forhold til master/slave mener jeg kun betyder noget ved cable select.