Avatar billede aaboe Nybegynder
01. februar 2005 - 09:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af mapper

Jeg har 3 Windows XP maskiner i netværk med hinanden.

På nuværende tidspunkt er der delte mapper på maskinerne, så filer kan ses på tværs af de forskellige computere. Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at kunne password beskytte en af mapperne, så kun folk med det rigtige password kan tilgå mappen. Er dette muligt uden et serveroperativsystem??? Er der evt. et eller andet program der gør det muligt eller andet der gør at jeg på en eller anden måde kan beskytte udvalgte mapper?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2005 - 09:29 #1
det kan du med den indbyggede brugerstyring i XP
jeg fixer lige et link til dig som forklarer det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2005 - 09:30 #2
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2005 - 09:32 #3
og hvis du vil have fjernet din standard-shared folder http://www.eksperten.dk/spm/540281
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2005 - 09:33 #4
hvis dette ikke svarer på dit spm, så skriv lige en linje
Avatar billede aaboe Nybegynder
01. februar 2005 - 09:43 #5
Tak for de hurtige svar, får først lige kigget på det i aften.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2005 - 10:07 #6
ok  c",)
Avatar billede aaboe Nybegynder
06. april 2005 - 10:28 #7
Så blev det aften :-)

Fandt med inspiration i ovenstående http://www.eksperten.dk/spm/476904, som ledte mig på sporet af at det var fordi jeg bare skulle slå advanced file sharing til.

Lig et svar så du kan få nogle point.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. april 2005 - 21:13 #8
ja, nogle gange er dagen lang - fint du fik det til at virke
hvis du vil give mig nogle pts er her et svar
Avatar billede aaboe Nybegynder
08. april 2005 - 00:01 #9
Ja, det virker fint :-)