Avatar billede mikkelb Nybegynder
31. januar 2005 - 22:08 Der er 1 kommentar

Deling af c5data.dat

Vi kører C5 ver. 3.0 sp2 og har installeret c5 både på server og bærbare computere. Vi bruger en løsning med flere regnskaber. Når brugerne er logget på netværket er det meningen at de skal bruge dat filerne der ligger på serveren, men bruge data.dat filen fra den lokale pc og når de er logget af skal de udelukkende bruge dat filerne på den lokale pc incl. kundefilerne. Det virker også, men vi bruger et program fra Audit Plus (www.Servicehosting.dk) der indeholder nogle regnskabsmodeller. Disse modeller er vi ikke i stand til at dele, det er som om de placerer sig i den lokale c5data.dat og ikke på serverens data.dat. Har nogen erfaring med at regnskabsmodellerne både bliver tilgængelige for dem der bruger bærbar pc og dem der er logget direkte på netværksserveren.
Avatar billede hyldal Nybegynder
31. januar 2005 - 22:46 #1
Mikkel ring lige på 2488 1643 vedr. dit spørgsmål, da jeg tror jeg kan hjælpe dig. Arbejder hos ServiceHosting.

Umiddelbart vil mit løsningsforslag være at lave et loginscript, som kopiere dat-filen fra serveren over på den bærbar pc. Således de lokale dat-filer altid er opdateret fra serveren. Dog er der nogle forholdsregler vedr. regnskabsmodellerne, som der skal tages hensyn til.