Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 20:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Hijack log

Er der en ekspert, der gider at tage et kig på denne log?

Tak  eltoro
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 20:10 #1
hvilken log?
Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 20:11 #2
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 20:07:26, on 31-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\bdoesrv.exe
C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdnagent.exe
C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\MMDiag.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mim.exe
C:\Program Files\Paltalk\pnetaware.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACBtnMgr_X73.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\nadi\LOCALS~1\Temp\Rar$EX01.082\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Search Relevancy - {1D7E3B41-23CE-469B-BE1B-A64B877923E1} - C:\PROGRA~1\SEARCH~1\SEARCH~1.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDOESRV] C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\\bdoesrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdnagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\\bdswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MimBoot] C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mimboot.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 2.6] C:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - Startup: PalNetaware.lnk = C:\Program Files\Paltalk\pnetaware.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: *.musicmatch.com
O15 - Trusted Zone: *.musicmatch.com (HKLM)
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/ClickYesToContinue/ie/bridge-c284.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540006} (CInstall Class) - http://www.errorguard.com/installation/Install.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server - Unknown - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: LexBce Server - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: BitDefender Virus Shield - Unknown - C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
O23 - Service: BitDefender Communicator - Softwin - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 20:12 #3
Jeg kigger hehe
Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 20:14 #4
maskinen er blevet MEGET sløv
Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 20:14 #5
tak, kalp:-)
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 20:21 #6
Downloade og gemme denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret tilstand (tryk F8 før windows loader)
Sæt flueben ud for følgende linjer og sig fix checked

O2 - BHO: Search Relevancy - {1D7E3B41-23CE-469B-BE1B-A64B877923E1} - C:\PROGRA~1\SEARCH~1\SEARCH~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - Startup: PalNetaware.lnk = C:\Program Files\Paltalk\pnetaware.exe
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/ClickYesToContinue/ie/bridge-c284.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540006} (CInstall Class) - http://www.errorguard.com/installation/Install.cab

Find og slet disse mapper
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\
C:\PROGRA~1\SEARCH~1\

Afinstaller PalTalk i tilføj og fjern programmer.. kan du ikke det så slet denne mappe
C:\Program Files\Paltalk\

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og ny log
Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 23:10 #7
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 23:06:31, on 31-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\bdoesrv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdnagent.exe
C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\printray.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mim.exe
C:\Program Files\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\MMDiag.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\DOCUME~1\nadi\LOCALS~1\Temp\Rar$EX11.001\HijackThis.exe
C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\upgrepl.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDOESRV] C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\\bdoesrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdnagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\\bdswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MimBoot] C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mimboot.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 2.6] C:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: *.musicmatch.com
O15 - Trusted Zone: *.musicmatch.com (HKLM)
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server - Unknown - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: LexBce Server - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: BitDefender Virus Shield - Unknown - C:\Program Files\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
O23 - Service: BitDefender Communicator - Softwin - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe

P.S. Hvordan sletter jeg de ting, mvaw har fundet?
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:12 #8
Din log er ren.

Angående mvaw så skulle den gerne selv slette automatisk.. sagde den da ellers noget andet?
Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 23:18 #9
nej, den sagde ikke andet, end jeg skulle "ok" den:-9
Tak for hjælpen, og ha' en rigtig go' aften
Avatar billede eltoro Nybegynder
31. januar 2005 - 23:20 #10
men min komputer er stadig noget langsommere end den plejer at være.
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:23 #11
Hvis du har loggen fra mwav må du evt gerne paste den herind.. men vil gå fra den har ordnet hvad den fandt.

Du kan gøre følgende for at øge hastigheden på din computer.

tryk start-> kør og skriv "msconfig" i fanen start fjern flueben i hvad du ikke anvender så tit.. de forsvinder ikke fra din computer!

Højreklik på denne computer og vælge egenskaber.. tryk på avanceret og her trykker du på indstillinger i ydeevne.. sæt prik i juster til bedste ydelse.