Avatar billede jenshansen20 Nybegynder
31. januar 2005 - 19:31 Der er 9 kommentarer

problemer med min brændere.

hej kan nogen sige mig hvorfor min brændere ikke kan komme ud når jeg trykker en gang på knappen og så skal jeg tage en kniv og tvinge den ud og det er rimeligt træls.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 19:41 #1
Det hænder af og til, at man bliver rigtig meget irriteret, og dasker til den åbne Brænder skuffe. Det har jeg selv gjort. Problemet er bare, at skuffe ud/ind mekanismen kommer ud af justering, og kan låse sig fast.

Men det har du selvfølgeligt ikke gjort, det er kun kun mig der kan finde på noget sådan, eller ? ?
Avatar billede jenshansen20 Nybegynder
31. januar 2005 - 19:44 #2
jeg har slået lidt på den men det kunne jeg ikke finde på alligevelle men skuffen kunne ikke komme ud når jeg fik min computer så kom den ikke ud ordentligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 19:51 #3
Hvis den er leveret med dette problem, så syntes jeg du skal reklaamere over dette til forhandleren !
Avatar billede jenshansen20 Nybegynder
31. januar 2005 - 19:58 #4
ok
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 20:05 #5
Husk at lukke sprøgsmålet hvis du er tilfreds !
Avatar billede komsam Juniormester
31. januar 2005 - 22:29 #6
Hvis du har brugt en kniv har du måske allerede ødelagt dit drev. Der er jo i de fleste, hvis ikke alle, et lille hul man kan stikke et "udrettet" clips ind og derved "rulle" skuffen ud. hvor gammel er brænderen? se priserne på brændere i forhold til hvad en ny koster, er det ulejlighden værd?
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 23:22 #7
Det kan godt ske, at jeg har misforstået noget, men han indikerer, at det er en forholdsvis ny comp.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
01. februar 2005 - 17:24 #8
Nogle optiske drev har et lille delay indebygget inden at skuffen bliver skubbet ud for at sikre at disken stopper helt inden bakken åbner. Problemet opstår så i windows når du trykker eject fordi at den opfatter dalyet som om at skuffen er skubbet ud. Prøv eventuelt at holde den fysiske knap på drevet inde i op til et par sekunder for at se om det virker.
Som komsam ganske rigtigt skriver har de fleste drev et lille hul til at skubbe bakken ud manuelt, men hvis du bruger dette skal du sørge for at cd'en er stoppet helt inden da, ellers får du hurtigt ret ridsede cd'er.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
01. februar 2005 - 17:37 #9
Prøv eventuelt at se på fabrikantens hjemmeside om der findes en firmware opdatering til drevet. måske kan det løse det.