Avatar billede benchel Nybegynder
31. januar 2005 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Store problemer, please hjælp

Når vi starter computeren dukker følgende op: svzhost.exe har fundet en fejl og afsluttes. hvis du var midt i noget...
Når vi starter internetet viser den "a virus was found. Virus name: WIN32:Trojano-796(trj) Filename: C:/windows/system32/pxhping.exe Vps version: 0504-0,25-01-2005
Der er også en trojano med nummer 839 istedet for 796

Følgende netsider tvinger sig adgang meget ofte: Block popups, free online dating, make money, personal photos, phentermine, spyware uninstall, viagra, work at home, som desuden ALTID er i "Foretrukne".

Vores net er desuden MEGET ustabilt, og virker oftest kun et par minutter af gangen, hvorefter vi er nødsaget til at genstarte computeren.

Vores antivirus/spyware programmer er adaware 6.0, avast antivirus, og spyware blaster.

Nogle gode råd/foreslag til programmer eller fremgangsmåde til at fjerne alle disse irriterende elementer???

P.s Ingen af os er stærke i computere.

Med venlig hilsen Michelle og benjamin
Avatar billede jenshansen20 Nybegynder
31. januar 2005 - 19:41 #1
du kan bare slette virusen for det kommer ikke at ske noget som hælst.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. januar 2005 - 19:44 #2
Forsøg eventuelt at gå ind på følgende adresse, og kør en scanning med Panda Active Scan:
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
Her kan i gratis foretage en virusscanning med et online virusscannings program.

Jeg fik selv løst et lidt lignende problem på denne måde.

Når du har renset din pc'er for virus, kan du eventuelt downloade AVG Free Anti Virus program, der opdaterer sig selv daglig over intgernet, og er gratis, hvis jeres nuværende virusprogram ikke fungerer tilfredsstillende.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. januar 2005 - 19:49 #3
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede benchel Nybegynder
31. januar 2005 - 20:36 #4
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\svzhost.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\svphost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Javasoft\JRE\1.3.1\bin\javaw.exe
C:\WINDOWS\system32\rdshost32.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\HJT Antivirus.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = http://fastsearchweb.com/srh.php?q=%s
R3 - URLSearchHook: (no name) - {70337F9B-4B73-73B0-CA22-066E2E3847CD} - install2.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [install2] media64.exe
O4 - HKLM\..\Run: [runload32] ftbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DNSCacheBoost] C:\WINDOWS\system32\dnsping.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [svphost.exe] C:\WINDOWS\system32\svphost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WareOut] "C:\Programmer\WareOut\WareOut.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [prgsys0984] MsNetHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [abrek] panel_its.exe
O4 - HKCU\..\Run: [control64] xwiz.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Vanisher] C:\spywarevanisher-free\FreeScanner.exe -FastScan
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - Global Startup: Gyldendals Røde Ordbøger.lnk = C:\Programmer\TEXTware\Illuminator 2\Illview02.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7
O16 - DPF: {11212111-2121-1311-1141-115611111222} - ms-its:mhtml:file://d: oo.mht!http://fastsearchweb.com/counter/new/x.chm::/update.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=34738&clcid=0x409
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E5375865-2A8B-4642-A6AE-65CC45F7B4F0}: NameServer = 69.50.166.94,69.31.80.244
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.EXE
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sound Loader - Unknown - C:\WINDOWS\System32\sndloader.exe (file missing)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. januar 2005 - 20:42 #5
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. januar 2005 - 20:51 #6
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Afinstaller Spyware Vanisher i tilføj/fjern programmer.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst (hvis du kan finde dem).
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = http://fastsearchweb.com/srh.php?q=%s
R3 - URLSearchHook: (no name) - {70337F9B-4B73-73B0-CA22-066E2E3847CD} - install2.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [install2] media64.exe
O4 - HKLM\..\Run: [runload32] ftbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DNSCacheBoost] C:\WINDOWS\system32\dnsping.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [svphost.exe] C:\WINDOWS\system32\svphost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WareOut] "C:\Programmer\WareOut\WareOut.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [prgsys0984] MsNetHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [abrek] panel_its.exe
O4 - HKCU\..\Run: [control64] xwiz.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Vanisher] C:\spywarevanisher-free\FreeScanner.exe -FastScan
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svzhost.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7
O16 - DPF: {11212111-2121-1311-1141-115611111222} - ms-its:mhtml:file://d: oo.mht!http://fastsearchweb.com/counter/new/x.chm::/update.exe
O23 - Service: Sound Loader - Unknown - C:\WINDOWS\System32\sndloader.exe (file missing)

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\WareOut
C:\spywarevanisher-free

Filer:
C:\WINDOWS\system32\install2.dll
C:\WINDOWS\system32\media64.exe
C:\WINDOWS\system32\ftbar.exe
C:\WINDOWS\system32\dnsping.exe
C:\WINDOWS\system32\svzhost.exe
C:\WINDOWS\system32\svphost.exe
C:\WINDOWS\system32\MsNetHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\panel_its.exe
C:\WINDOWS\system32\xwiz.exe
C:\WINDOWS\System32\sndloader.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede benchel Nybegynder
01. februar 2005 - 06:53 #7
Dette er min nye logfil. Kunne kun finde tre filer som skulle slettes, både svphpst og svzhost og dnsping, men fik slettet begge programmer. Har lige startet den, og den virker tilsyneladende godt!!! Ingen Svzhost-fejlrapporteringer. Nettet kører umiddelbart også. Ser lige om den skulle eksplodere i løbet af dagen og så skriver jeg igen... Hvordan ser min logfil ud???
PS. Tak for hjælpen. Du er en ven af folket!

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Javasoft\JRE\1.3.1\bin\javaw.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\HJT Antivirus.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [clfmon.exe] clfmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Gyldendals Røde Ordbøger.lnk = C:\Programmer\TEXTware\Illuminator 2\Illview02.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=34738&clcid=0x409
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E5375865-2A8B-4642-A6AE-65CC45F7B4F0}: NameServer = 69.50.166.94,69.31.80.244
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.EXE
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. februar 2005 - 07:44 #8
Den ser rigtig fornuftig ud.

Vi fik det hele i første omgang.

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. februar 2005 - 12:56 #9
Takker for point :)
Avatar billede benchel Nybegynder
01. februar 2005 - 15:25 #10
Du er meget velkommen! Hørte om det her sted og tænkte at hvis den gik så var det i hvert fald 200 point værd... Du er karmaguden :-) Den kører fejlfrit indtil videre, men hvis det er den begynder at tosse rundt igen håber jeg du er klar på at hjælpe? Men under alle omstændigheder: Tak, tak, tak, tak, tak, TAK!!! Du kommer med i vores aftenbøn hver aften... Hehe...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. februar 2005 - 15:35 #11
Velbekomme, og du smider blot en ny log her i dette spørgsmål, hvis der skulle vende noget tilbage :)