Avatar billede lite-koas Nybegynder
31. januar 2005 - 18:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Content mangement system

Vi er en gruppe unge som har hjemmeside. Vores force er at vi har masser af manpower og basisk teknisk know-how. I blandt os har vi nogen der læser til H.A. Dat. og 2 Multimedie Designer.
Det vi ikke har det er penge, fordi hjemmesiden er nonprofit og der er ingen indtægter som sådan. Vi er villig til at investere lidt i en bedre hjemmeside men det bliver fra vores egne lommer.

Vores hjemmeside er i øjeblikket blevet programmet af os selv og vi kan selv se at vi ikke har gjort et særlig godt job da koden er meget uoverskuelig og generelt er siden dårligt programmeret.

Vi har tænkt os at skifte over til et CM system men er i tvivl om hvilket det skal være.

Vores hjemmeside lægger stor vægt på:
Vores forum – Størstedelen af aktiviteten foregår her og dette er noget vi lægger stor vægt på.
Vores artikler – Der findes en masse artikler skrevet af os selv eller vores brugere.

Vi skal bruge et content management system hvor vi kan:

Havde forskellige levels af admins og bestemme hvad disse admins skal kunne.
Havde et system hvor vi kan oprette nyheder, artikler mm. samt at folk har mulighed for at kommentere disse artikler.
Er det forum dog ønsker vi ikke at have noget som PhpBB da der er alt for mange der bruger det og der findes en masse unødvendige funktioner det utroligt flot men er samtidig også kompliceret for mange og ikke så brugervenligt. Simpelt er godt  - Dog ikke Tree structure

Generelt ønsker vi et CMS vi selv kan ændre ved og tilpasse så det understøtter vores behov – Noget vi kan programmere videre i men hvilket et CMS giver lov til dette? Og hvilket vil være billigst og bedst at programmere videre i? For vi har en masse funktioner normale Cms systemer ikke understøtter og det vil være rart for os at kunne programmere videre så vi kunne styre alle vores funktioner mm. fra et centralt sted.

Og hvilket oplever i som det bedste..? Der findes jo et hav af dem derude:
Typo3, Mamba, phpNuke, Drouple osv osv..

Kom gerne med erfaringer og husk der tale om et community med vægt på bruger interaktion og events mm. -

Så uddybbende så muligt ville være rart - siden har ca. 1500 brugere samlet set...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
31. januar 2005 - 18:38 #1
måske www.patch.dk , det kan jeg ihvertfald godt lide.
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 18:39 #2
mambo
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
31. januar 2005 - 18:39 #3
Men du kan få det modsatte af anbefalering til disse systemer.

Typo3 og phpNuke, de er smæk fulde af sikkerhedshuller og fejl, så dem vil jeg holde mig langt væk fra.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2005 - 18:42 #4
postnuke.com
Avatar billede swaxi Nybegynder
01. februar 2005 - 14:25 #5
alister_crowley > er du udvikler på patch ? umiddelbart ser det nemlig ikke ud til, at være open source
Avatar billede lite-koas Nybegynder
05. juni 2005 - 10:25 #6
asd