Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 18:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Batch Email

Hejsa Eksperter,

Jeg har en bruger-liste af omkring 200 brugere i excel, der skal have en "customized" email, med oplysninger fra et par kolonner.

Det er jo nemt at lave i word med mail-merge - men mon ikke også det kan lade sig gøre i outlook.
Bruger outlook 2K.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 18:12 #1
Du kan lave en fletning i Word, så vil de få hver sin email, som er deres personlige !

Funktioner -> Brevfletning
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 18:28 #2
jow, men - word email'er jo ikke automatisk til en kolonne i spreadsheet'et
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 18:39 #3
Det der tager for lang tid er at kopiere teksten fra word til en email.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 20:17 #4
Hvordan har du dine data ?
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 20:25 #5
ihh - eksempel: Kolonne med first name, last name og email i en excel fil. Pointen er så at jeg automatisk skal kunne afsende til hele listen af emails - og at de får emailen individuelt.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 20:29 #6
Hvis du har dem som følger:
first name - last name - email
test fornavn - test efternavn - email@domæne.dk
test 1 fornavn - test 1 efternavn - email1@domæne.dk
test 2 fornavn - test 2 efternavn - email2@domæne.dk

Kan du sagtens lave en fletning ?

Der skal vel næsten stå det samme i hver eneste mail eller hvordan ?
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 20:44 #7
Eksempel kunne være:
Hej <firstname> dit userID er <userid>
skal så sende til <email>
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 21:06 #8
Men har "hver" mail sin egen række ?

first name - last name - email - userid
test fornavn - test efternavn - email@domæne.dk - test
test 1 fornavn - test 1 efternavn - email1@domæne.dk - test1
test 2 fornavn - test 2 efternavn - email2@domæne.dk - test2
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 21:13 #9
yeps, det er jo ide'en - at hver individuel person får individuel information
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 21:16 #10
Så laver du en fletning igennem word !

Du vælger nemlig selv hvilket af felterne i dit excel ark der indeholder emailadresse !
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 21:17 #11
Word kan flette direkte til email !
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 21:36 #12
ok, lyder spændende - men hvordan fortæller man word hvilken email adresse der skal sendes til?
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 21:37 #13
Igennem guiden Brevfletning !
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 21:45 #14
ok, har fundet det! Tusind tak! Hvis du lige smider et svar ;o)
Avatar billede effo Nybegynder
31. januar 2005 - 21:51 #15
DOUGH!!! Den startede åbenbart på det...shit!!!
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 22:23 #16
Du havde vel lavet et test excel ark med nogen fiktive mennesker i ?
Avatar billede effo Nybegynder
03. februar 2005 - 22:07 #17
Jahaer ;o) Der røg 40 ud!!! Men de skulle have den på et tidspunkt - bare ikke lige dér og ikke lige af mig...