Avatar billede p_b Nybegynder
22. marts 2001 - 05:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

soltek/duron - skærm driller

jeg har lige anskaffet mig et soltek
sl-75kav med en 800Mhz Duron .+ et nyt codegen maxitower m 300Wsuppl.
grafikkortet er viper770 agp

Det hele kører fint ,bortset fra når jeg genstarter Feks. ved installationer .eller når jeg bruger reset-knappen, så tænder min skærm ikke igen . .
jeg hører maskinen booter normalt, slukker jeg derimod maskinen og starter \"normalt\" tænder skærmen som den skal .
jeg har flyttet skærmens strømstik fra maskinen til stikkontakten da jeg \"håbede\" det bare var mangel på power . men nej. . !!nogen gode ideer ??
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
22. marts 2001 - 07:23 #1
Prøv at sætte opdateringshastigheden på skærmen ned, eller evt. til kortstandart.Umiddelbart lyder det som om at dit grafikkort ikke har \"power\" nok til at få skærmen med op ved en genstart.
Kig evt. på nettet efter en opdateret driver til kortet.
Og så en Via 4in1 ville nok gøre underværker, til chipset .....:-)
www.viahardware.com
Avatar billede matias Nybegynder
22. marts 2001 - 07:55 #2
Har haft samme problem engang, og da hjælp det at sætte grafikkortet i en anden pci-port
Avatar billede matias Nybegynder
22. marts 2001 - 07:57 #3
ups....så ikke lige at det var et agp-kort du har
Avatar billede scoredyr Nybegynder
22. marts 2001 - 09:15 #4
Prøv evt. at se hvordan din RAM bus hastighed står på, hvis den står på 133mhz så parv at sætte den til 100mhz. Det kan have noget at gøre med RAM kvaliteten. De fleste tror at når man køber 133mhz RAM og at maskinen rammer 133mhz helt eksakt..... men der tror de fejl. hvis det er en ringe kvalitet og maskinen rammer en lidt for høj frekvens så vil maskinen ikke starte, fordi den tror at der ikke er RAM i maskinen, og derved som normalt vil bundkortet lave nogle små dyt i system speakeren. Men når der nu en gang er RAM i maskinen laver den ikke små dyt, men prøver at starte/boote, som normalt.

//Martin
Ps. det kan også være at der er en chip der har taget skade på bundkortet.
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 10:24 #5
Prøv at slå alt, hvad der har med APM at gøre, fra i din bios.
Avatar billede matias Nybegynder
22. marts 2001 - 11:19 #6
Tjek om alle kabler er sat rigtigt i.
Avatar billede p_b Nybegynder
23. marts 2001 - 12:27 #7
mr.athlon : jeg regner oxo selv med at det er et power probl. jeg har dog afprøvet dine forslag . . uden resultat....

scoredyr.: min ram hastighet står allerede til 100Mhz da jeg ikke har 133 Mhz ram i alligevel og det med chipen . . den mulighed er der jo altid men satser lige på af prøve mig mere frem før jeg står og tuder oppe hos forhandleren da det jo  er helt nyt . . .

Makse.: apm er slået fra men  probl . er der stadig . .

Matias . : alle kabler er i skilte skidtet ad og begyndte forfra . . stadig ingen held . .
Avatar billede makse Nybegynder
23. marts 2001 - 12:55 #8
I Bios under menuen \'Integrated Peripherals\' er der et punkt der hedder \'Init Display First\'. Den skal stå til AGP!
Avatar billede p_b Nybegynder
23. marts 2001 - 13:47 #9
kan det være fordi jeg har sat jumperne på grafikkortet til at køre 4xagp ?. . jeg mener. .
det burde jo køre sådan . . men på den gamle maskine kørte det som 2xagp og der var ingen problemer . .
Avatar billede makse Nybegynder
23. marts 2001 - 13:52 #10
Så er det sikkert derfor. Jeg mener ikke Viper 770 understøtter AGP 4x.
Avatar billede p_b Nybegynder
23. marts 2001 - 14:52 #11
Makse :Hmm . . jo viper 770 understøtter agp 4x . . men om det virker må guderne vide . . .

NU virker det . . . .

da jeg lod være med at clocke den kom det til at virke . . hvorfor ved jeg ikke . men det funger nu !!!
Ellers  takker jeg da lige for hjælpen *S*
Avatar billede makse Nybegynder
23. marts 2001 - 14:56 #12
OK. Ja det er en af bivirkninger ved OC.

Hvis du OC med FSB kan det være en af dine udvidelseskort, der ikke er glad for den højere hastighed.
Avatar billede p_b Nybegynder
24. marts 2001 - 10:54 #13
ja åbentbart. .
forresten så har jeg hørt at det er ret svært at få \"blyantstrixet \" til at virke på duron 800 er det noget du har hørt om . ?*S*
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 11:29 #14
Nej, det har jeg nu aldrig hørt om.
Alternativ til en blyant, kunne være elrude rep. lak.
Avatar billede p_b Nybegynder
28. august 2001 - 17:20 #15
luk
Avatar billede p_b Nybegynder
28. august 2001 - 17:22 #16
?????hvordan lukker jeg det her ????? . .
Avatar billede makse Nybegynder
28. august 2001 - 17:28 #17
Lav et svar selv, og accepter det.
Hvis du vil uddele point, til en eller flere, så spørg om de vil lægge et svar.
Avatar billede p_b Nybegynder
31. december 2003 - 15:09 #18
lælælæ