Avatar billede xantia8310 Nybegynder
31. januar 2005 - 15:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Installation af Windows ME

Hej Alle.
Jeg har fået en gammel computer hvor der er installeret win. NT (kan ikke starte op går ned under opstart) nu vil jeg gerne installere WIN ME men kan ikke rigtigt få det til at virke. Har prøvet med en bootdisk fra bootdisk.com men når jeg sætter den i skriver den A: og så sker der ikke mere.
Har også prøvet at lade den boote fra Cd uden held.
Håber fer nogen der har nogle gode forslag .

Xantia
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. januar 2005 - 15:29 #1
Du skal køre FDISK proceduren fra din A: diskette først fordi HD'en sansynligvis er i NTFS format.
FDISK vejledning - på skrift/billeder (DK):

http://fromsej.dk/html/fdisk.html

eller

http://hjem.get2net.dk/jkbo/tips/tips_opdel_hd.htm

eller

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=87
Punktet: "Skriv "fdisk" uden (") " og nedefter...
Avatar billede xantia8310 Nybegynder
31. januar 2005 - 15:44 #2
ok den formatere nu
Avatar billede xantia8310 Nybegynder
31. januar 2005 - 15:45 #3
hvad så bagefter
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. januar 2005 - 15:51 #4
... i med ME CD'en og lad PC'en boote op på CD'en (hvis den kan?)
Avatar billede xantia8310 Nybegynder
01. februar 2005 - 14:47 #5
det kan den ikke ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. februar 2005 - 19:30 #6
... sorry lidt delay...

Jeg går ud fra at formatering osv ER gennemført OK.

1) Boot op på en Win98/ME bootdiskette MED CD-ROM support - MED ME CD'en i kassen.
2) Ved A: skal du manuelt kravle med til CD'en ved en mappe der vistnok hedder Windows. Der køre INSTALL.EXE ( eller SETUP.EXE ?).

Så skulle det rulle der ud af.

(Det er mange bits/bytes siden at jeg har haft med Win98/ME at gøre på den måde...)
Avatar billede xantia8310 Nybegynder
15. februar 2005 - 13:19 #8
Nu kører pi.... bare takker for hjælpen. send svar for point..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 13:37 #9
Rul også til WindowsUpdate for evt. opdateringer til M$ ME ?
http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 13:38 #10
Sæt selv et [svar] - så ka' vi dele - 100 Point er rigeligt...
Avatar billede xantia8310 Nybegynder
15. februar 2005 - 14:40 #11
ok det gør jeg