Avatar billede flappen Nybegynder
31. januar 2005 - 14:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

htaccess - får 403 forbidden efter rigtig password

Hey eksperten...

Jeg har nu siddet og leget med htaccess i noget tid og kan næsten få det til at fungere, men alligevel ikke helt.

Jeg har oprettet .htacces og password filen. De ligger de rigtige steder og passer helt sammen som de skal. Når jeg går ind på siden som skal være beskyttet af password kommer boxen også frem, men hvis jeg skriver det rigtige sender den mig videre til Forbidden 403. Hvis jeg skriver det forkerte password kommer den og spørger efter password igen. Hvis jeg derimod ikke skriver noget i boxen sender den mig videre til 401 Authorization Required. Problemmet er at med det rigtige pass skulle jeg jo gerne kunne se indholdet af siden og ikke bare få smidt i 403 forbidden i fjæset. Det skal lige siges at jeg kører Apache version 1.3.xx på winxp...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
31. januar 2005 - 14:37 #1
og dit password er blevet base64 krypteret ? ellers forholder .htacces det forkert.
Avatar billede flappen Nybegynder
31. januar 2005 - 15:08 #2
Har både prøvet krypteret og ikke krypteret... Den sender mig godt nok videre til siden men jeg for stadig forbidden. Tror fejlen er i min httpd.conf
Avatar billede flappen Nybegynder
01. februar 2005 - 14:20 #3
har fået det til at virke... :D
Avatar billede flappen Nybegynder
01. februar 2005 - 15:12 #4
...