Avatar billede zpinner Nybegynder
31. januar 2005 - 13:06 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Billede på et billede

Hej..

det jeg sådan set står og ikke kan finde ud af er at jeg skal ha lavet sådan en firkantet ramme som når man så klikker på billedet, giver den så  x og y kodirnater for hvert hjørne sådan at jeg senere kan klippe billede ud via en php function.. men problemet ligger i at få et billide overn på det eksisterene billede. og så skal man selfølgelig kunne flytte firkanten rundt med musen.
Avatar billede loevgaard Praktikant
31. januar 2005 - 13:47 #1
event.clientX og event.clientY giver koordinaterne for hvor musen er, så kan du arbejde videre med den, ellers må du lige spørge ;)
Avatar billede zpinner Nybegynder
31. januar 2005 - 15:04 #2
tak  men det er så ment mere det at få det firkantet billede til at følge musen på billedet jeg søger. :)
Avatar billede zpinner Nybegynder
31. januar 2005 - 15:20 #3
nå jeg fant et svar..  på siden: http://www.eksperten.dk/spm/468308