Avatar billede molin Nybegynder
31. januar 2005 - 12:06 Der er 12 kommentarer

Teachers Smartcard med mere

hej Eksperter!

jeg har lavet et slags væddemål med vores EDB Administrator. Vi har fået nyt EDB system med meget stor sikkerhed. i har væddet at jeg kan få administrator retigheder inden året er sluttet. men nu har jeg prøved forgæves.... For der sidder også et "Teachers Smart Card" i som genetablere instillingerne som de er sat til, når man genstarter. jeg skal så også både ha fat i passwordet til det kort. Det ved jeg så ikk lige hvordan man gør... Så kommer vi til admin passwordet. Jeg har prøved at boot den op i Linux, men det kan den ikke... Hvad gør jeg!?
Jeg har læst mig til at jeg skal ha fat i .SAM filen, og det kan man kun hvis man Booter den op i et andet system...
Spørg hvis i vil vide noget! Ofre næsten alt for det...

jeg er helt lost, og vil helst gerne vinde vores væddemål...
Avatar billede molin Nybegynder
31. januar 2005 - 12:06 #1
Kunne ikk give flere point :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2005 - 12:15 #2
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Med den her diskette kan du nulstille administrator password - uden at kende det gamle i forvejen ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2005 - 12:15 #3
Men jeg ved jo ikke om det vil virker i dit miljø....
Avatar billede molin Nybegynder
31. januar 2005 - 12:20 #4
Har næsten prøved alt... men det skal ikke være sådan at du nulstiller det, det skal være sådan at man kan få andel i det :-D
Avatar billede molin Nybegynder
31. januar 2005 - 12:43 #5
Nu har jeg fået af vide man kan disable kortet i BIOS`en jeg er kommet ind i BIOS´en, uden den spurgte om kode (utroligt) Men hvordan finder jeg kortet i BIOS`en? Fik af vide jeg skulle ind i den som hed PCI Slot, men der står ingen Teachers Smartcard... hjæælllp....

/molin
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2005 - 13:14 #6
nulstil - log på og opret egen kode....
Avatar billede molin Nybegynder
31. januar 2005 - 13:23 #7
Nej! Det skal ikke nulstilles!! Så er det jo ikke fair, desuden er der admin-1 til admin-3
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 16:53 #8
:-)

Når du engang har fundet løsningen kunne jeg godt tænke mig at kende den ! Indtil nu har jeg ikke fundet en løsning, hvor på du kan omgåes kortets funtionalitet !

Hvis det er Admin rettigheder på AD'et, skal du have fat i serveren for at kunne gøre noget !

Men er det Admin lokalt eller globalt du skal have Admin rettighed ?

john_stigers -> Hvordan vil du det, hvis vi snakker et AD netværk ? Det kan godt ske han får lokale admin rettigheder, men lige så snart maskinen booter mister han dem !
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2005 - 16:56 #9
Du lyder som typen der skal forbi os, når vi skal til at skifte server version !
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2005 - 19:32 #10
leif> vi kan ikke vide om der er tale om Active Directory - derfor kom jeg med den løsning - man kan jo ikke gætte sig frem. I bund og grund mangler der oplysninger om opsætning o.s.v
Når man ikke kender det, starter man fra scratch - leif, det bure du vide ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2005 - 19:32 #11
bure = burde
Avatar billede molin Nybegynder
01. februar 2005 - 09:28 #12
Det er et lokalt netværk med 2 servere en Public og en elevserver. Når vi starter computerene, og skal logge os på XP, kan man logge på ELEVDOM under domæner, ellers hedder den anden "PC og så nummeret, feks PC22. Den kan vi IKKE logge os på. På serverne kører de LINUX. Spørg hvis du vil vide mere

/Molin