Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilken er best?

Jeg har windows2000 advanced server.
Jeg kender windows pro
og windows nt

hvilken af de ovennævnte er bedst
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. marts 2001 - 00:08 #1
Det kommer jo an på hvad du skal bruge det til! Men hvis du ikke har planer om server eller lign. ville jeg nok vælge win2k pro! :-)
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:12 #2
Det er nemlig fordi at jeg skal bruge min computer som server. kan jeg lade min pc være tænd uden at den brænder samme 24 timer i døgnet?

Det er en compaq Presario model 5221 hvis du tilfældigvis skulle have den samme:)
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:14 #3
en rettelse
Hvilken er best? = hvilen er bedst?
Avatar billede blood Nybegynder
22. marts 2001 - 00:15 #4
delphinewbie >> Du kan godt lade den stå tændt, men hvis den ikke er beregnet som server, kan det godt være at du skal holde øje men temperaturen på den
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:18 #5
det er nok ikke det de havde tænkt sig at den skulle bruges til, men jeg tror nemlig godt at det er muligt fordi at jeg har windows2000 advanced...jeg har lige fået det før havde jeg win98
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. marts 2001 - 00:18 #6
Hvis du skal bruge den som server ville jeg nok vælge Win2k advanced server! Navnet siger jo det hele :-)
Og jo, du kan sagtens la\' din computer stå tændt 24 timer i døgnet! Det sker der ikke noget ved! Bare hold øje med temp en gang i mellem som blood siger...
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:21 #7
jeg har 4 år garanti på den så hvis nu at der sker noget så er det vel ikke min skyld at deres compaqs produkt ikke kunne holde
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. marts 2001 - 00:24 #8
Du skal ikke være bekymret, der sker ikke noget :-)
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:25 #9
okay, det virker bare
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 00:25 #10
okay, det håber jeg
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. marts 2001 - 00:46 #11
du må da have penge nok, siden du har så mange forskellige styresystemer, du ikke rigtig ved, hvad du skal gøre af... sådan en windows 2000 advanced server løber hurtigt op i 38.000 kroner...
Avatar billede dna Nybegynder
22. marts 2001 - 01:00 #12
hehe... tror ikke at det er helt lovligt det software... :-)

dna
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 02:40 #13
Jeg har ikke Windows Nt jeg har kun windows2000 og windows 98 windows 2000, som du sikkert ved følger der som regelt en windows cd med computeren
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 02:40 #14
men flot at i kan misforstå mit spørgsmål
Avatar billede nopper Praktikant
22. marts 2001 - 06:31 #15
Så er dit indgangspørgsmål forkert,og så er det på den rigtige kommnetar fra dna.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. marts 2001 - 07:52 #16
Seriøst... hvor mange har kun original software?!?
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. marts 2001 - 09:12 #17
Bare så alle (?) er glade...

Hvis du skal køre som server, skal du have et server OS - ellers er der begrænsinger i Windows, som gør at den max. tillader 10 brugere af gangen! Dog kan det meste 3. parts software klare flere brugere end dette - men ikke hvis du fx skal bruge IIS.

Jeg vil derfor anbefale Windows 2000 Adv. server - da dette er den nyeste version - og mest bruger venlige!

Din maskine skulle ikke have problemer med at køre 24/7 - det er de færreste PC\'ere som ikke kan klare at køre i døgndrift.