Avatar billede jorgetu Nybegynder
31. januar 2005 - 11:11 Der er 6 kommentarer

.Net app på PDA.

Jeg kender desværre for lidt til PDA'er. Min sidste var en handspring fra 2000, der er sket en del siden....

Jeg ønsker at lave en "simpel" .net applikation på en pda. Hvilken pda skal jeg vælge at købe for at være nogenlunde sikker på at min kode kan leve videre på fremtidige pda'er?

Jeg kan ikke helt gennemskue de forskellige platforme, windows ce, pocket pc og windows mobile...Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Hvad er best buy til udvikling? - gerne så billigt som muligt. Det er et must at skal være mulighed for netadgang, så jeg kan fange mine web services.

mvh
Tue
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. januar 2005 - 11:25 #1
Du kan udvikle i .Net til forskellige platformer. Som standard i VisualStudio følger der med understøttelse af PocketPC og WindowsCE, men jeg mener der kan hentes software for understøttelse af andre platforme.

Et godt bud på bust buy og god PDA er Dell's Axim x30, der findes i forskellige udgaver, bl.a. med og uden trådløs netværksforbindelse. Uden trådløs netværksforbindelse kan denne nu købes for 1718,-.
Avatar billede jorgetu Nybegynder
31. januar 2005 - 11:29 #2
Ok jeg vil kigge på Dell. Mit spørgsmål gik lige så meget på hvilken platform der i dag ser ud til "vinde". Der findes både pocket pc og windows CE, men der er vel ikke det samme og hvor kommer windows mobile ind?.

Jeg har selv haft kig på siemens Look 600, som fåes brugt fra 1700 dkk.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. januar 2005 - 11:29 #3
Her er lidt info om hvordan man kommer i gang med .Net udvikling til PDA:
http://www.c-sharpcorner.com/Code/2003/Sept/DevelopPocketPCApps.asp
Avatar billede jorgetu Nybegynder
31. januar 2005 - 11:39 #4
Tak for link, jeg skal have undersøgt hvad mulighederne er mht. XML.

Jeg prøver lige at uddybe hvad jeg har tænkt mig.

Jeg ønsker at lave en .net applikation som kan opsamle og redigere data (få tabeller/lille mængde). Data skal kunne gemmes lokalt på pda'en helst som XML. Applikationen skal kunne tilgå web services på website.

Er windows CE eller Pocket PC bedst til dette scenario. Hvilken platform lever om 2 år? - er det ingen forskel?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. januar 2005 - 11:53 #5
Jeg fandt et par artikkler her:
Først en der beskriver forskel mellem PocketPC (Windows Mobile) og Windows CE.
http://www.windowsfordevices.com/sponsors/SP7571057230-AT5612706156.html

Og her lidt beskrivelse af Windows Mobile 2003
http://www.oreillynet.com/pub/a/wireless/2003/07/23/mobile_2003.html

Jeg ville satset på Windows Mobile 2003, som vel er en videreudvikling af Pocket PC 2002, som jeg ved Microsoft bygger videre på.
Avatar billede mtj111 Novice
07. februar 2005 - 16:11 #6
Hej

Komputer For Alle har netop testet 4 PDA'er. Vinderen blev en HP 1710 - TomTom... Du må selv købe bladet som udkommer om d. 9-2, for at læse detaljerne...

Hilsen Michael