Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2005 - 22:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

køb af router

hej
Jeg søger hjælp til køb af router
Vi skal dele vores Webspeed. til 3 computere og 1 dvd afspiller. Jeg vil gerne have den billigste løsning. Men er bange for at stabiliteten går tabt.
Hvad bør jeg købe. og hvor billigt kan det gøres, så jeg også kan få nogen lunde kvalitet?

MVH Johan Oettinger
Avatar billede kenp Novice
30. januar 2005 - 22:56 #1
kig efter d-link eller linksys, de fås fra ca. 300,- og er ganske glimrende til dit formål.
Avatar billede kenp Novice
30. januar 2005 - 22:57 #2
ups det var et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. januar 2005 - 23:00 #3
Jeg er godt tilfreds med Netgear som kan købes ved SHG. Jeg har sat 5-6 stykker op og de kører og kører uden problemer. Og de er ekstremt nemme at sætte op, da en wizard ordner (næsten) det hele for dig. Det eneste man skal lave efterfølgende er at sætte accessliste og wep kryptering.

En 11 mbit router + 1 stk usb netkort koster omkring 670,- og hvert usb netkort koster ca 250,-.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. januar 2005 - 23:01 #4
Hmm.. ovennævnte var trådløst, men kablet er selvfølgelig noget billigere *s*
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2005 - 23:20 #5
tak for svarene.
d link, linksys eller netgear. jeg kigger på det.
hvordan vil det går hvis jeg vælger den billigste mulighed? ;
ST Lab IPR-4P-1  http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40545
Avatar billede kenp Novice
30. januar 2005 - 23:29 #6
Efter det de skriver så skulle det være OK, men kender ikke det mærke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. januar 2005 - 23:48 #7
Jeg har købt andre ST Lab produkter og der har ikke været noget at klage over. Men det har været grafikkort, usb-adapterer, men aldrig noget netværksudstyr så jeg har heller ikke en mening om den router.
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
01. februar 2005 - 16:50 #8
Jeg er selv på udkik efter en ny router idet den jeg har mister forbindelsen til mit ADSL-modem hele tiden. TDC postulerer at der ikke er problemer fra deres side - hvilket jeg tror er rigtigt, idet jeg skal tage strømmen fra routeren før en den får en ny IP til nettet.

Så jeg har kigget på følgende:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18491
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77882
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77587

Hælder mest til LinkSys - både pga. af pris men også fordi en kammerat har været meget tilfreds med hans. Har også selv sat en Linksys system(med trådløs router og Bridge) op for nogle venner. Det kører upåklageligt.

Jeg vil gerne have HardwareFirewall'en med - men hvis der er "eksperter" der kan overbevise mig om at det er en dårlig ide - så gør det endelig!!
Bruger normalt "blot" ZoneAlarm på mine PC'ere .....

Ellers håber jeg at der kan komme flere gode råd/erfaringer her på tråden, til alles brug.

Mvh
vedikkebedre
Avatar billede kenp Novice
01. februar 2005 - 16:58 #9
Personligt ville jeg gå efter linksysén af den 3 men det er meget smag og behag, alle 3 er gode.
Avatar billede oettinger Nybegynder
02. februar 2005 - 12:07 #10
linksys'en viker helt klart som et godt valg. tdc kabel tv yder også support på den.
Jeg tror den er købt
Avatar billede oettinger Nybegynder
26. januar 2006 - 00:56 #11
er der ingen der vil ha points?
Avatar billede polle007 Nybegynder
26. januar 2006 - 00:58 #12
Jeg er lidt nysgerrig, købte du så befsx41'eren?
og i så fald, er du så tilfreds med den firmware som udvikles til den?
Avatar billede oettinger Nybegynder
27. januar 2006 - 11:44 #13
jeg købte en linksys dengang har fungeret rigtig godt lige siden

Jeg har lige invisteret i trådløst netværk hvor jeg har købt i en sandberg router. Den kan varmt anbefales. fungere bedre end noget andet jeg har set.