Avatar billede tigtak Nybegynder
30. januar 2005 - 20:32 Der er 18 kommentarer

problem med IBM bærbar's trackpoint

Min trackpoint er gået i stykker, hvilket resulterer i at musen farer hen over skærmen, klikker på ting den ikke skal osv. Har derfor tilsluttet en usb mus. Problemmet er imidlertid at track pointen forholdsvis tit "bryder ind" overfor usb musen, så der igen bliver problemmer. Jeg kører med XP og har prøvet at fjerne musen i device manageren, men den kræver at computeren bliver rebootet før ændringerne (for trackpointen) træder i kraft. Når computeren bliver genstartet installer den automatisk trackpointen igen - og alle problemmerne er der igen... Forslag ?
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:37 #1
kan du ikke nøjes med at deaktivere det i enhedshåndtering?
Avatar billede tigtak Nybegynder
30. januar 2005 - 20:40 #2
nu spørger jeg meget dumt, men hvor ligger enhedshåndtering i XP ?
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:41 #3
Højreklik på denne computer... vælge egenskaber. Tryk på hardware og tryk på enhedshåndtering.
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:43 #4
Hvis ikke så ligger det måske under mus i kontrolpanelet.. åben mus ikonet der og så tror jeg du kan deaktivere det i fanen hardware
Avatar billede tigtak Nybegynder
30. januar 2005 - 20:45 #5
ahh, men det er jo der device manageren ligger ... (Kører med engelsk version)
Avatar billede tigtak Nybegynder
30. januar 2005 - 20:46 #6
man kan ikke køre det under mus på kontrolp.
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:48 #7
hvad med device managor? kan du finde den der? tjek på under mus og keyboard.. (går ud fra det må ligge der hvis det gør)
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:49 #8
Hvis du heller ikke har held her er mit sidste bud, at du genstarter computeren.. trykker delete for at komme ud i BIOS og se om du kan deaktivere den der.
Avatar billede tigtak Nybegynder
30. januar 2005 - 20:49 #9
ja men det er den jeg har prøvet og hvis jeg fjerne tracpointen skal computeren genstartes - hvorefter at den selv finder og installler trackpointen igen helt automatisk ...
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:50 #10
du skal heller ikke fjerne den:) du skal højreklikke på den.. vælge egenskaber og sige deactivate
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:51 #11
ikke egenskaber... properties på engelsk hehe
Avatar billede tigtak Nybegynder
30. januar 2005 - 20:55 #12
:) Man kan ikke deactivate - kun uninstalle ....
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:57 #13
hehe... okay så må du ud i BIOS engang
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 00:02 #14
Fandt du den i bios? hvis ikke så skal du have fat i en driver som kan gøre det
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 15:48 #15
hjalp det?
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 19:52 #16
tigtak fandt du ud af det?
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 00:51 #17
tigtak?
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:36 #18
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar