Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
30. januar 2005 - 16:58 Der er 53 kommentarer og
3 løsninger

Køb af bærbar i netto

Hey

En af mine venner overvejer at købe den bærbar der kommer på tilbud i Netto her i næste uge (http://www.netto.dk/internet/nettodk/menu/main.nsf/ForceFrame?readform&redirect=http://www.netto.dk/Internet/nettodk/menu/main.nsf/web/22F6D08489D62B48C1256F8D0041B90F?)

Han skal primært bruge den til at høre musik på, se film og lave arbejde på.

Jeg har før haft en anden ven som godt nok købte en bærbar i Aldi(medion), men som han skulle have til raperation ca. hver 3 måned.

Er netto et OK sted at købe bærbar computer når der nu er tilbud eller skal man holde sig langt fra det???
Er der nogle der har erfaringer med den computer??
Og andre bud på en bærbar til 5000-8000 kr.

Kasper
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
30. januar 2005 - 16:59 #1
Hvis i skal se specifikationerne på den skal i lige lade pop-up viduet komme frem...
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 17:01 #2
Problemet med Netto er at hvis du får problemer med din bærbare pc så er servicen ikke specielt høj i Netto.. desuden fatter medarbejderne minus om computere!

Computeren i sig selv fejler intet
Avatar billede boxer Nybegynder
30. januar 2005 - 17:42 #3
Jeg har søgt efter modellen HP Pavilion zv5416 som netto sælger, men kunne ikke finde den nogen steder. Derfor er det svært med en prissammenligning.
Generelt er HP et godt og stabilt mærke så der skulle ikke være noget der.

Netto's såkaldte køtilbud er som regel gode, men ikke altid.

Netto hører under Dansk Supermarked - det gør bilka også. Ved en evt rep. skal computeren alligevel sendes på værksted og om den bliver sendt fra Bilka eller Netto burde være det samme. Men som kalp er inde på kan du ikke forvente at der er en medarbejder, som kan fortælle dig noget som helst eller give nogen form for vejledning - men det er også grunden til at Netto ofte er billigere end andre.
Men med en HP kan du altid gå ind på deres hjemmeside og få hjælp der. Eller her på eksperten.
Men som sagt savner jeg en prissammenligning - dog skal det siges at det er den billigste HP jeg har set.
Avatar billede espersen Novice
30. januar 2005 - 17:57 #4
Hermed et par atikler om bærbare:
http://www.eksperten.dk/artikler/507 --> køberguide til bærbar

http://www.eksperten.dk/artikler/508 --> grafikkort i bærbar

Fortæl gerne hvad du skal bruge den til
- programmer (hvilke ? - især mht. tunge programmer)
- spil ? - og hvilke?
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
30. januar 2005 - 19:15 #5
Jeg tror ikke han skal bruge den til specielt tunge programmer. Bare for at have en coomputer som han kan bruge til at arbejde på. Han vil gerne have en bærbar da den ikke fylder så meget og den er let at have med. Så til musik og film vil han nok bruge WMP(Windows Media Player) og til arbejde skal han nok bruge office pakken.
Og så skal han selvfølgelig gå på nettet med den. Han vil ikke bruge den til at spille på, men jeg tror afligevel godt at der kan snige sig et enkelt spi ind eller 2 ind på den fraeksempel counter strike: source
Avatar billede espersen Novice
30. januar 2005 - 19:21 #6
tag lige et kig på denne - den koster lidt mere end 8.000 men har en noget bedre konfiguration end den anden.

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=456 (centrino-baseret og med et kraftigt grafikkort - nok overkill for ham - men merprisen er beskeden ifht. hvad denne maskine kan tilbyde)
Avatar billede espersen Novice
30. januar 2005 - 22:19 #7
bare spørg løs !
Avatar billede boxer Nybegynder
31. januar 2005 - 00:32 #8
Umiddelbart lyder den fra Netto fin til det den skal bruges til. Men som espersen siger er den han linker til mere fremtidssikret. Men den er der ingen software med til. Skal du have XP koster det ca. 1000 kr. mere + de officeprogrammer han skal have.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
31. januar 2005 - 10:16 #9
Ok...har i nogle forslag til en bærbar med XP og diverse sofware til en overkommelig pris??
Avatar billede espersen Novice
31. januar 2005 - 10:21 #10
her er lidt forslag....

Det hører til sjældenhederne at der er problemer med Asus - et godt mærke som ofte står bag ved modeller som bl.a. sælges som enkelte modeller under Vega, SHG, m.fl. fx.:

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=MyBook259
http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne (mit valg)
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550437
Avatar billede espersen Novice
31. januar 2005 - 10:21 #11
Tjek lige disse Zepto - en fin kvalitet du ikke vil fortryde + de er væsentligt stærkere konfigureret end den du har fundet.
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=603
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=487

Her er lidt reviews

http://www.tweakup.dk/article/513/dk/
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=398
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3031
Avatar billede espersen Novice
31. januar 2005 - 10:24 #12
(ellers vil jeg fortsat pege på http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=456 - dog suppleret med extra ram (i een 512 mb blok) + bedre skærm +250,- + evt. en større HDD
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
31. januar 2005 - 16:09 #13
Hvad med dem den der er på tilbud i elektronic world. Den amitec bærbar pc til 7997,-
http://www.electronicworld.dk/file/avis%20udsalg%205.pdf
Kig nederst på side 7.
Eller hvad med den der er på tilbud i kvikly i denne uge til 7795,-
http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/2701200510580278903.pdf
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
31. januar 2005 - 16:09 #14
dem=den
Avatar billede espersen Novice
31. januar 2005 - 17:04 #15
det er steder jeg ikke ville købe en laptop... (eller en PC for den sags skyld)
Begge har skod-grafikkort...

Den fra elektronic world har en AMD -cpu som ikke er strømbesparende

Aceren er et mærke jeg ikke ville købe (bl.a. support er ikke så godt) - Den har godt nok en mobil CPU (Celeron M) - men den drosler ikke ned som en Pentium M i Centrinoen når der ikke laves tunge ting. Prisen for denne er for stor ifht. specs.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
01. februar 2005 - 07:47 #16
Der findes ikke nogle goe bærbare computer, som opfylder kravende, til 8000,- eller der under??
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2005 - 08:53 #17
Jo - det gør den fra Netto. Det eneste du skal tænke på er at grafikkortet ikke er det fedeste til spil. Men på den anden side er skærmen heller ikke det fedeste til spil. Min personlige holdning er at spil skal spilles på en stationær computer.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2005 - 08:59 #18
Nettos tilbud indeholder også både windows xp og works og 60 dages norton 2005 antivirus og firewall.
Hvad sikkerheden angår kan du købe en god og billig pakke hos http://www.tryus.dk/normanbuy.asp
Den indeholder norman antivirus og bitguard firewall med 3 års licens til 495,- Det er begge nogle rigtig gode programmer. Jeg bruger dem selv og er fuldt ud tilfreds.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
01. februar 2005 - 09:58 #19
jaja....men nu tror jeg at dem fra netto er udsolgt, da de nok som de plejerbestiller 8 hjem..medarbejderne køber...der er 3-2 tilbage so bliverrevet væk af kunderne...
Der findes ikke andre goe bærbarer til de der 8000-9000,-??
Avatar billede espersen Novice
01. februar 2005 - 11:02 #20
du kan få en gratis - fuldt ud lige så god på www.spywarefri.dk/pakken.htm

Ellers er der en maskine med Celerin M som ifht pris er interessant
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=624
opgradér med Kingston 512 MB PC3200 (130005) (+ kr 481,25) + 1,4 CPU + en af harddiskene med 8 mb cache !
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2005 - 15:16 #21
Espersen>>> Hvor får du det fra? Jeg er udmærket bekendt med pakken på spywarefri og det er da også udmærkede programmer. `
Både Bitguard og Norman er danske, de fylder ikke ret meget og tager ikke mange resourcer. Bitguard kører som en driver og ER uigennemtrængelig. Norman kører med sandboxteknologi.
Så tag lige og fortæl mig hvor i spywarepakkens gratisprogrammer du finder det?

Kapper det er mig>>> Espersen har smidt masser af link til gode bærbare. Du får ikke en der kan det hele til den pris. Tænk nøje over hvad du vil bruge den til og invester lidt ekstra så du får en der virker. Det er dumt at investere 9000 i en bærbar du ikke bliver tilfreds med - de sidste 3 - 4000 er godt givet ud.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
01. februar 2005 - 15:25 #22
Jamen så vil jeg sige tak for hjælpen...Ved i hvordan man giver pointe til 2?? Altså deller pointe op??
Smid lige et svar ulrikchristensen...
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2005 - 16:14 #23
Skal vi ikke bare aftale at du fortæller hvad du har købt når du har besluttet dig samt overvejer produkterne fra www.tryus.dk. Så kan du give espersen pointene - det er alligevel ham der er kommet med linkene.

Når der er flere der skal have point, markerer du de navne du vil give point og trykker på Accepter :o)
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
01. februar 2005 - 16:27 #24
ok..det siger vi...jeg skriver hvis der er noget jeg vil spørge om, i er jo goe til at svare:-) hehe
Avatar billede espersen Novice
01. februar 2005 - 16:49 #25
;o)

enig Bitguard og Norman er absolut gode programmer og med licensen kan man forvente lidt support. De gratis opnår meget rosende ord af Spywarefri-teamet hvilket er det som jeg "læner" mig op af. Jeg bruger selv Symantec Norton AV, som dog ofte kritiseres for at være tungt (og er ikke helt uenig).

Ulriks forslag er absolut interessant - Licensen er ret billig.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2005 - 16:59 #26
Jeg havde lidt problemer med en speciel opsætning til Bitguard. Producenten ydede god support både pr. mail og telefon. Og sjovt nok brugte jeg også Norton inden jeg skiftede. Norman scanneren er faktisk tæt på at være 30% hurtigere så jeg kan ikke sige andet end Tryus :o)
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
01. februar 2005 - 17:07 #27
Jeg har selv norman på min egen computer...og jeg synes også det er godt..så hvis han vil betale de 10kr. om måneden så er det et fantastisk program...og det er jo ikke fordi det er så mange penge...:-)
Avatar billede espersen Novice
01. februar 2005 - 17:30 #28
overvejer selv at prøve noget andet ;o)
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. februar 2005 - 19:56 #29
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 20:41 #30
Til prisen ser den ok ud. Grafikkortet er en del bedre en Nettos hvilket gør den er bedre i spil. Brænderen og processoren er en smule dårligere men kan sagtens bruges.
Men her er en stor fordel - du kan både se og afprøve den og høre hvad de selv siger i ComputerCity om den.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. februar 2005 - 20:42 #31
OK..så du vil foreslå at sende ham derud??
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 20:44 #32
Læs iøvrigt hvad der står på dette link:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=14815
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 20:47 #33
Ja det vil jeg helt klart. Og tag det med et gran salt når vi siger at han burde købe en der er dyrere. Pris og kvalitet hænger sammen, men det er du nok klar over.
Da jeg for ca. 1 år siden købte ny stationær måtte jeg også indgå et mindre kompromis. Havde jeg brugt 4000 - 5000 mere havde jeg været længere fra en opgradering, men jeg er alligevel godt tilfreds.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. februar 2005 - 20:49 #34
Hvad mener du med "gran salt"
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 20:53 #35
Det er en talemåde og betyder vel at du ikke skal lægge så meget i det :o)
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. februar 2005 - 20:54 #36
ok..hehe..er ikke den bedste til ordsprog...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 20:56 #37
Bare du er klar over at pris og kvalitet hænger sammen.
Iøvrigt kan jeg se at at computer city har en del forskellige bærbare. Jeg kan godt selv lide at købe i der og hvis din ven tager derud om formiddagen hvor der ikke er så mange kunder, kan de bedre tage sig tid til at demonstrere de forskellige mærker.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. februar 2005 - 20:58 #38
det tror jeg også vi gør...så kan vi prøve de forskellige og se os lidt omkring jo...
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. februar 2005 - 21:45 #39
Sempron 2800+
vil det ikke sige at den har en processer på 2.8 ghz eller gælder der noget andet for AMD/sampron??
Avatar billede espersen Novice
02. februar 2005 - 21:54 #40
2800+ er for at man skal kunne sammenligne med Intel - så nej den kører ikke med 2800 mhz / 2,8 ghz

Zepto / asus er bedre valg efter min mening - men det er rart at se maskinen inden køb. (prøv evt. at besøge Zitech som forhandler Asus - de er dog ret dyre hos dem)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 22:52 #41
Lige en lille advarsel. Køb aldrig noget i Merlin. 2 gange har jeg haft min telefon til rep. Første gang gik der 1½ måned før vi fik besked om den var kommet hjem. Da vi så tager derind var den alligevel ikke kommet hjem. Anden gang ringer vi efter 2 måneder ind for at høre hvad der sker. En uge efter henter vi en telefon der overhovedet ikke virker - sikke nogle fjolser.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2005 - 22:53 #42
Og husk at du ikke skal skyde skindet før bjørnen er solgt ;o)
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
03. februar 2005 - 15:41 #43
hvad kører den så med..eller det kan måske ikke måles i ghz med en AMD/Sempron
Avatar billede espersen Novice
03. februar 2005 - 16:32 #44
De måles selvfølgelig også med ghz - har ikke lige det specifikke ved hånden.
Stadig ikke en maskine jeg ville vælge ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
03. februar 2005 - 16:33 #45
Jeg kan faktisk ikke huske hvordan man omregner, men jeg har 3200+ og det svarer til 2,19 GHz. Så jeg vil tro den ligger på ca. 1,7
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
03. februar 2005 - 16:43 #46
Ligger der en zepto forhandler Odense så??
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
03. februar 2005 - 16:43 #47
ups...en Zitach forretning i Odense??
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
03. februar 2005 - 16:45 #48
ok...har fundet den...
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
03. februar 2005 - 16:54 #49
Men endtil videre tror jeg at vi tar i computercity og snakker med dem derude og så kan vi beslutte os...
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
15. februar 2005 - 19:08 #50
Hvad siger i til denne her?:
http://www.zepto.dk/Notebooks.aspx den øverste...
Læste en test af den her(http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3031), og jeg synes selv den lyder som en ok computer
Avatar billede espersen Novice
15. februar 2005 - 19:54 #51
bestemt en fin maskine (som jeg foreslog 31/01-2005 10:21:41)
- tag den med een stang ram på 512 mb (så er der plads til en mere senere)
- opgradér evt. harddisk til 60 GB 7200 Omdr 8 MB Cache Hitachi (140008) (+ kr 260,00)
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
19. februar 2005 - 15:43 #52
Nu er der tilbud i aldi på den her maskine hvad siger i (http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_08/OFF01.HTM )?? jeg synes den ser rigtig stor og god ud
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2005 - 11:24 #53
fin konfiguration - men kender ikke kvaliteten på de medion-maskiner
Avatar billede espersen Novice
06. april 2005 - 20:38 #54
Lukketid? - denne tråd er 1 af 400 åbne tråde, hvor jeg deltager i - heraf er der alt for mange meget gamle tråde!
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
06. april 2005 - 21:06 #55
OK...jeg lukker..i må deles om pointene..så skal jeg nok skrive når han får fat en..men 1000 tak for hjælpen.
Så lav begge 2 et svar
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 21:30 #56
Sorry - jeg har ikke fået nogen mail om nye indlæg.
Men det er vist lukketid.