Avatar billede jnusa Nybegynder
30. januar 2005 - 15:14 Der er 3 kommentarer

Sync mappe med ftp

Er der en indbygget funktion i windows XP som kan synkronisere eks. en mappe (med undermapper) med en ftp server, således at alt hvad der ligger på ftp serveren kommer til at ligge i min lokale mappe og visa versa. Hvis ikke, er der nogen der kender et batch script, det kan gøre dette?
Avatar billede bertelbrander Novice
30. januar 2005 - 17:23 #1
Der er ikke en indbygget funktion der kan gøre det.
Man kan sansynligvis godt lave en bat-fil der gør det, men det er ret omstændigt.
Hvad skal der ske hvis der ligger en fil med det samme navn begge steder?
Avatar billede jnusa Nybegynder
30. januar 2005 - 23:28 #2
Skal programmet kigge på hvilken timestamp der er den nyeste, og overføre denne til enten klient eller server. Jeg har kigget et par freeware programmer igennem, men det virker som om, de fleste programmer blot kan mirror en folder, over på en ftp server. Jeg har brug for at synkronisere 2 folder, så de er ens! Jeg vil helst have så simpelt program som muligt. Ikke noget med at jeg skal installere netdrive, for at mappe en ftp folder og derefter sync dem. Alternativet til at dette, er at installere expect sciptning til batch, men så er man jo afhængig af det. Jeg er knap klar over om batch cripting alene kan gøre jobbet. Nogen der har nogle gode råd? Jeg kan vel ikke være den første der har haft brug for sådan feature.
Avatar billede bertelbrander Novice
31. januar 2005 - 00:35 #3
Jeg ville nok vælge at gøre det i noget andet end batch. Programmet vil let kommer til at fylde over 100 linier, og så er det ikke sjovt at lave bat-filer længere. Og programmet vil vanskeligt kunne komme til at fange diverse fejl situationer.

Man kunne måske gøre det python ellers ville jeg gøre det i C++. Men jeg har pt. ikke den fornødne tid til at lave det selv.

Jeg vil tro at der findes (freeware)programmer der kan gøre det.
Hvis det ikke behøver at være fra en bat-fil kan Total Commander gøre det:
http://www.ghisler.com/