Avatar billede easter Nybegynder
21. marts 2001 - 21:50 Der er 12 kommentarer

Tv ud på Geforce2 mx

Jeg har et Geforce2 mx men kan kun få twinview til at virke i sort/hvid. Der er ikke tale om hverken soft- eller hardware fejl. Mit system er:
Soltek sl75kav Bundkort
CPU: Duron 700mhz
Geforce2 mx
128 mb ram
mm.
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. marts 2001 - 21:51 #1
husk at indstille til Dansk
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. marts 2001 - 21:52 #2
Har du sat den til at køre pal? For hvis den kører ntsc kan det godt blive vist i s/h!
Avatar billede teknik Juniormester
21. marts 2001 - 21:53 #3
Muligvis er problemet dette...velvilligst forklaret/udlånt af Msmows
Hvis du bruger svhs (y/c)) udgangen på kortet og bruger scartindgangen på tv\'et har du følgende problem: dit luminance-signal (s/h-delen) kommer igennem, men dit chrominance-signal (farvedelen) gør ikke da der simpelthen ingen forbindelse er i tv\'et. Der skal være et svhs-stik (4bens minidin) på tv\'et eller et svhskompatibelt scartstik for at du kan bruge svhs-signalet. Har du ikke ikke det må du bruge composite-signalet (phonostik, ofte gult)for at få et farvebillede.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2001 - 22:00 #4
jeg har samme problem på mit Geforce2 MX
jeg kan kun se S/H på mit TV via composite til Scart!
Det virker med faver hos mine venner med samme stik og kabel!
Så den konklusion jeg kom til var at mit TV ikke kunne vise Farver, nå signalet kom fra PC\'en.
( det er et 7år gammelt Tv ) så det er jo nok derfor! *S*
Men har ikke problemer med min DVD der køre via Scart.

På mit Geforce2 MX sidder der en Jumper på kortet der instiller om det skal være PAL eller ntsc.
Husk at checke om den står på PAL.!
Avatar billede rocjen Nybegynder
21. marts 2001 - 22:15 #5
Jeg har samme problem ... bare med på en lytter hvis der er nogen der har et forslag der rent faktisk fungerer :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. marts 2001 - 22:22 #6
easter:> Hvad for et fjernsyn har du?
Avatar billede liquid Nybegynder
21. marts 2001 - 22:29 #7
det kan være driveren til dit kort, eller fjernsynets alder... Prøv med nye Grafikkort driver
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
22. marts 2001 - 07:17 #8
Det er fuldstændigt som \"teknik\" siger, du har dog en anden mulighed for at få det til at virke.....du skal have et program der hedder \"tv-tool\". Der vil du kunnne få farver på selvom du bruger en scartadapter.Der er dog en lille detalje du skal være opmærksom på......og det er at du skal have en fuld version af Tv-Tool.....ellers får du kun lov at se ca. 15 min. af dine dvd film.....:-)
Avatar billede easter Nybegynder
24. marts 2001 - 13:16 #9
Hvor kan jeg hente programmet Tv-tool?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2001 - 09:33 #10
Hvad med at lukke?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2001 - 01:18 #11
Hvad med at lukke?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. april 2002 - 00:31 #12
Hvad med at lukke??