Avatar billede theselfimages Nybegynder
30. januar 2005 - 00:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skjul variabler i browserens sti!

Kan man i browserens sti, skjule de variabler der sendes, når et link klikkes. Således at der i stien IKKE vises:
www.domæne.dk/index.asp?page=50 men blot www.domæne.dk?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 00:30 #1
Jo, hvis du bruger iframe/frame
Avatar billede theselfimages Nybegynder
30. januar 2005 - 00:34 #2
Der findes ikke en script løsning?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 00:43 #3
nope, hvis du brugte PHP på en Apache server var der mod_rewrite
som kunne lave

?side=produkter&pID=235 om til /produkter/235

Men ASP/IIS efterligninger koster et par tusinde dollars...
Avatar billede fey.dk Nybegynder
30. januar 2005 - 01:07 #4
alister: nahaj, det gør de godt nok ikke :)

Man kan sagtens få ISAPI moduler til en noget billigere pris end du påstår, men det kræver selvfølgelig at man har mulighed for at installere det.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 01:10 #5
Nå, så har jeg været uheldig med priserne..

Men ja, modsat mod_rewrite, er et lign. modul til ISAPI vist ikke standart.
og det er sjældent man får lov til at installere ting selv på en udenbys server.
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2005 - 17:25 #6
de kan ikke skjules på nogen måde - men du kan måske overveje en anden løsning. Fx kan du overføre værdierne vha sessions eller hidden formfelter.

en løsning hvor ?side=produkter&pID=235 laves om til /produkter/235 koster ikke et par tusind dollars - det kan laves ganske gratis. Alt man skal have adgang til er at skifte ens 404-side og det plejer de fleste webhoteller at være flinke til at ville.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 18:46 #7
keysersoze

Bliver det også omskrevet ind i request.querystring("produkter")
eller skal man have gang i en omgang url fis ?
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2005 - 18:51 #8
til en vis grænse kan det klares uden alt for meget fittelihut - men bliver det for specielt skal man have gang i en masse if'er osv
Avatar billede theselfimages Nybegynder
08. februar 2005 - 14:25 #9
OK!