Avatar billede svenni Nybegynder
29. januar 2005 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertere Access database til ASP

Hey,

Jeg har en access database som indeholder en søge funktion og den database skal have lavet til en webside uden at miste nogle funktioner. Hvordan får jeg konverteret en Access database til f.eks. asp?

På forhånd tak

vh. Svenni
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. januar 2005 - 22:57 #1
Det er jo 2 helt forskellige ting. Den ene er en database og det andet et klientsidescript. Så det er ikke noget man bare lige konverterer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. januar 2005 - 22:57 #2
Sorry serverside ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. januar 2005 - 22:58 #3
Så det du gör, er at bruge ASP til at connecte til din database og udföre de forskellige kommandoer.
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2005 - 10:43 #4
the forms and search functions which you have in Áccess can NOT be converted the ASP! Modules with code which doesnt use any Access specific functions/parameters should be convertable. In a previous question you used ThomasJepsen's search routine, and I think I can safely say that this is NOT convertible to ASP!
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
30. januar 2005 - 13:48 #5
Som nævnt kan du ikke konvertere direkte. Jeg har en side der kører med access som database. I stedet for selv at lave administrationssider i asp til at oprette, rette og søge i databasen har jeg brugt programmet ASPmaker http://www.hkvstore.com/aspmaker/ som automatisk kan oprette et sæt asp-sider, som du kan bruge til at administrere databasen med.
Du får slet ikke alle de funktioner, som Access kan give dig i windows, men til opdatering af en database på en server fungerer det rigtig godt.
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 11:29 #6
status?
Avatar billede svenni Nybegynder
03. februar 2005 - 21:07 #7
Ja terry, det er ThomasJepsen's database jeg har prøvet af og ville se ud fra dens  funktioner om det kunne laves til asp! Så lige nu sidder jeg og kigger på ASPmaker fra hippokrates.

Tak for alle svarene. Vender tilbage senere..!!