Avatar billede jakobkp Nybegynder
29. januar 2005 - 20:43 Der er 4 kommentarer

Netværket virker ikke

Jeg har lige sat min computer på et netværk over ved en.
Men den modtager ingen 'pakker¨fra hubben. Men alligevel bliver der oprettet forbindelse (Lan-fobindelse 3), som jeg ikke kan bruge til noget.
Vi har prøvet at give den en ny ip og altmuligt, men det virker ikke.

Help!
Avatar billede jakobkp Nybegynder
29. januar 2005 - 20:45 #1
btw det er XP home SP2, den kører på...
Avatar billede kabbak Professor
29. januar 2005 - 21:00 #2
prøv at sætte den til automatisk ip, hvis der er en router
Avatar billede jakobkp Nybegynder
29. januar 2005 - 21:05 #3
Det er en hub, switch .. noget..
Avatar billede locturian Nybegynder
29. januar 2005 - 22:33 #4
1. Tjeck kabel (Om det skulle være et cross-over kabel?) - Evt. skift til et andet...
2. Hvis i ikke har en DHCP tilknyttet evt. via en router, skal i selv angive ip-adresser. Disse skal ligge tæt op ad hinanden, evt. 192.168.0.1 og 192.168.0.2 og Subnet-masken skal være 255.255.255.0

3. Sæt Windows Firewall (hvis aktiveret) til at tillade filer og udskriftsdeling.

Ellers må i sige nej til ovenstående, og så finder jeg på flere ting :)