Avatar billede matz Nybegynder
29. januar 2005 - 19:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvor lang er en normal halskæde?

Hvor lang er en normal halskæde, som ikke sidder for stramt eller hænger for meget... men en mallemting

Er det 38 cm eller 42?
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 20:15 #1
begge... eller ca. 40.. har lige målt 3 og de lå deromkring.

men det har vel også noget at gøre med den hals de skal sidde på:P
Avatar billede matz Nybegynder
29. januar 2005 - 20:23 #2
jaa men jeg har en ganske normal hals/nakke...og ikke en tyrenakke.. :P

Hvor stor er din hals som du målte på da?
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 20:27 #3
ca. 33-34ca hele vejen rundt.. ikke en tyrenakke jeg målte på hehe, men hvis halskæden har den længde ville den sidde helt tæt
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 21:35 #4
Standard halskædelængde for kvinder er ca. 45 cm og for mænd ca. 50 cm.
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 21:37 #5
Ps. den hals jeg målte det på var en pigehals:o)
jeg kan måle flere hehe
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 21:48 #6
En halskæde på 45 cm er absolut ikke for stor til en pigehals på 34 cm! Prøv at måle din egen hals med en snor, og læg så 20 cm til før du klipper den. Du vil opdage at selv om det lyder som meget ekstra længde, ja så "hænger" den ikke for meget.
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 21:53 #7
connie>> siger skam heller ikke at den er for stor:) men 40Cm er på en 34Cm hals er bestemt heller ikke for lille:) hiv kæden væk fra halsen og du kan måle ca. 8 cm ind til halsen!
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 22:03 #8
kalp> Ja men lægger man hagen mod sin hals skal man stadig, som en tommelfingerregel, kunne se kæden. Men det er selvfølgelig smag og behag og noget med mode ;-)

Fandt lige disse links http://www.billbarnes.com/product.asp?Product=698 (under billedet) 18 inches = 45,72 cm for kvinder)

og http://metroflow.hypermart.net/jewelry-store/35/man-necklace-rope.html
"The standard neck chain length for a man is 20 inches" = 50,8 cm for mænd (lidt nede i teksten)
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 22:07 #9
connie>> Hvis du er af hunkøn så giver jeg dig ret! Hvis du er af hankøn så siger det en smagssag hehe
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 22:10 #10
kalp> *G* ja det må du selv gætte *S*
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 22:12 #11
Jeg rimelig sikker på pige pga. navnet, men håber endeligt det er en mandlig bruger bag hehe:p
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 22:14 #12
kalp> Hvor mange mænd har mon forstand på halskæder *S*
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 22:14 #13
<- Troede han havde hehe
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 22:15 #14
*G* :p
Avatar billede matz Nybegynder
29. januar 2005 - 22:24 #15
connie >> Er du sikker på stanard er på 50cm uden det ligner en Kæde der hænger for meget?

Den skal bare sidde diskret tilpas hehe... Men 50cm er på højeste man kan bestille den i.
Avatar billede connie Nybegynder
29. januar 2005 - 22:38 #16
matz> Standard er jo en %-vis udregnet ting (lige som idealvægt er). Min gamle farfar på 125 kg. ville f.eks. ikke kunne bruge en mandestørrelse halskæde på 50 cm uden at få vejrtrækningsbesvær...!

Hvis du giver mig et eksakt mål på omkredsen af den pågældende hals, skal jeg hurtigt give dig et godt bud på længden!
Avatar billede rebecca Novice
29. januar 2005 - 23:49 #17
Hej jeg har givet min kone en kæde (42cm) i julegave sidste år ifølge guldsmeden var kæder under 40 cm beregnet til børn
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 23:50 #18
så mit bud på 40cm vel godt ramt:)
Avatar billede connie Nybegynder
30. januar 2005 - 00:12 #19
kalp> Ja til en kvinde med spinkel hals har du ret :) Glæder mig til at høre matz' mål hvis det er til ham/hende selv :)
Avatar billede matz Nybegynder
30. januar 2005 - 16:07 #20
Hvor den hænger løst ned tilpas der ligger den på 50cm... Kan det passe?
Avatar billede exp Juniormester
02. februar 2005 - 13:35 #21
Det skal da nok passe - forestil jer en skjorte størrele 42 (min størrelse) - det er en omkreds på 42 cm. Hvis jeg skulle passe en kæde på den størrelse, ville der ikke gå mange sekunder før det røg af igen.

P.S. 40-42 i skjortestørrelse er meget noralt til mænd :-)
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 00:26 #22
Måske tid at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:20 #23
husk at lukke spg.