Avatar billede anders321 Nybegynder
29. januar 2005 - 18:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at afspille hjemmelavede DVD film i en afspiller

Jeg har et problem med at afspille Hjemmelavede DVD film i min DVD afspiller... Når jeg laver en film kan jeg godt se den på en comp. men DVD afspiller, men jeg kan ikke se filmen på en alm. DVD afpiller  til tv. Jeg har nu forsøgt på to forskelling. På den ene skete der aldrig noget og på den anden kunne jeg vælge kapitel men ikke længere. filmen startede aldrig. Jeg bruger Nero Vision Express 3 til at lave film med. Hvad kan grunden være?

På forhånd tak

-Anders
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 11:06 #1
Det er ikke alle DVD'er til stuen, der kan afspille data-dvd'er, så måske har du lavet din dvd i forkert format eller avi, som mange heller ikke kan afspille. Bare et gæt !
Avatar billede anders321 Nybegynder
31. januar 2005 - 15:53 #2
Jeg har lavet en video DVD. Oprindelig var det en .avi, men Nero har selv ændret til DVD format...
Avatar billede jladata Nybegynder
01. februar 2005 - 05:42 #3
problemmet kan også ligge i dvd-skiven, mange af de lidt ældre eller billige dvd-brændere kan kun bruge dvd+ skiver, hvor mange af dvd-afspillerne der står rundt omkring i stuerne kun kan læse DVD- skiver.
Ellers kan problemmet også ligge i at du har en mærkevare dvd-afspiller, f.ex. Sony, så hvis du har fået brændt skiven i region 1 så vil afspilleren ikke aflæse den.
hvis du kender en som har en medion dvd afspiller fra Aldi, så prøv at afspille den i den afspiller da den læser alle skiver, bare lige husk at han skal gøre afspilleren regionsfri, dette kan nemt gøres ved at søge på google