Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 15:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

koble på netværk

jeg opgraderede min pc fra me til xp, og nu kan jeg ikke gå på nettet dvs. når netværksstikket er i vises i proceslinjen at jeg kan gå på, men når jeg så forsøger kommer fejlmeddelesen ingen ipadresse. Nu har jeg lånt et kabel og med dette kabel kan jeg godt gå på nettet, dvs. ingen fejl på pc.
Men hvorfor registrer min pc når jeg kobler på 1. kabel, hvis der reelt ikke er nogen forbindelse ? Det simpleste villle jo være hvis det var kablet der var fejl på, men det kan jeg ikke få til at passe sammen med at pc-en viser når dette "inefektive" kabel er til eller fra koblet?
Første, anden og trejde hjælp modtages.
Venlig Vanlig Vinken
Hasmark
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 15:47 #1
Haløj er jeg havnet på et rådløst fletværk ??
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 15:59 #2
hej her er jeg igen, hvorfor vælter min cykel altid når jeg får over 10 genstande? hovsa det skulle være oprettet under styresystemer klebager.
Avatar billede reving Nybegynder
29. januar 2005 - 17:50 #3
Pc'en registrerer bare at der er et kabel tilsluttet, ikke om det er defekt.
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 18:06 #4
kunne det være "stikkene" som er problemet ?, hvis kabel skal jeg trække 10 m. ny kabel ½ dags arbejde !
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 18:15 #5
nå nej, jeg kommer i tanke om at pceren viser hvis kablet bliver fjernet fra stikdåsen og ikke at det er tilslutningen på harddisken !
Avatar billede reving Nybegynder
29. januar 2005 - 18:18 #6
Så vidt jeg ved findes der programmer der kan checke kabler.
Til mit 3Com netværkskort fulgte et lille diagnose-værktøj der kan checke
om kablet er i orden
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 18:21 #7
Julemanden holder altså ikke fri i 11 mdr. Hvor i Nisserød kunne man måske finde omtalte program ?
Avatar billede reving Nybegynder
29. januar 2005 - 18:28 #8
Som sagt fulgte det med mit net-kort. Om det virker på andre end 3Com-netkort
ved jeg ikke. Det hedder "3Com NIC Doctor". Mon ikke man kan finde det på deres hjemmeside.
Ellers kunne du jo prøve at måle kablet igennem med et ohm-meter.
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 18:33 #9
Jeg prøver at finde de nævnte sager, og vender tilbage når jeg har afprøvet disse muligheder, der kan godt gå nogle dage, på forhånd tik tak.
Avatar billede reving Nybegynder
29. januar 2005 - 18:38 #10
Jeg går ud fra at du har checket kablet fysisk. En dag mit netværk ikke virkede
fandt jeg ud af at katten havde gnavet det i stykker under en kommode :-)
(true story)
Avatar billede hasmark Nybegynder
29. januar 2005 - 20:31 #11
hej reving, den var sgu god, det eneste dyr vi har i lejligheden er en pc-mus og den er ikke trådløs. Tilsyneladende er kablet okay, jeg kan muligvis have placeret et mindre skrivebord oven på det, men kan ikke se nogen fejl. Det der undrer mig ud over fejlmeddelser når det bliver fjernet fra stikdåsen er at pcen også lyser når kabel 1 er koblet på. For mig at se er den eneste forandring at pc-en virkede med ME og nu ikke gør det med førnævnte kabel i xp.
Xplanation søges.
Avatar billede hasmark Nybegynder
24. november 2005 - 22:09 #12
hej reving, jeg fik aldrig tjekket ovennævnte kabel, har nu besluttet at blive trådløs. Kunne du ikke sende et svar, så overfører jeg points til din pensionsopsparing.
Avatar billede hasmark Nybegynder
22. december 2005 - 23:43 #13
god vandhjul
og et vådt pytår
Avatar billede reving Nybegynder
23. december 2005 - 20:00 #14
I lige måde :-)