Avatar billede du3n Nybegynder
29. januar 2005 - 12:18 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ny Ram Hvilken skal jeg vælge?

Jeg vil gerne køber mere ram til min computer, men jeg har hørt at man ikke bare kan købe en hvilken som helst ram-klods man vil...
Det eneste jeg ved om mit bundkort er:
Medion
Motherboard med 3 PCI slots
Grafik kan opgraderes med AGP 4x slot

Min nuværende ram-klods:
Samsung
256mb PC 133 SD-RAM
arbejdslager (1 modul, maks 1GB)

Nogle der kan hjælpe mig med at finde den rigtige ram klods? (Jeg ville gerne have en 512kb klods i eller noget)
Avatar billede rebecca Novice
29. januar 2005 - 13:29 #1
Det er rigtigt at de forskellige MB fabrikater anbefaler ram fabrikater til deres MB, jeg mener det er forde de så er blevet testet med disse ram fabrikater, I dit tilfælde ville jeg købe samme type/mærke som du I forvejen har hvis du kigger i manualen til dit MB er der sikkert en liste med hardware varenumre der kan du så finde varenummeret på en 512 mb samsung ramklods .
En fordel mere ved at du vælger samme fabrikat er at du så ikke (burde få) får problemer med Xp da den jo er meget følsom med hensyn til ram
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
29. januar 2005 - 13:32 #2
jeg er enig i ovenstående
Avatar billede rebecca Novice
29. januar 2005 - 13:33 #3
Hvor mange ram klodser kan der sidde i dit MB
Avatar billede rebecca Novice
29. januar 2005 - 13:41 #4
En anden mulighed er jo at du lader være med at montere de 256Mb samsung ram du har og så vælger et andet mærke f.eks Kingston, Corsair eller lign. disse mærker skulle dit mb også kunne køre med uden problemer.

Tredie mulighed :o) køb en 512 mb ramklods f.eks kingston monter den i pc'en sammen med den ram du har test om dit system virker uden fejl osv. fungere det er det jo fint gør det ikke så afmonter samsung rammen og prøv igen virker det så, så sæt samsungrammen til salg på QXL f.eks der skulle du nok kunne få et par hundrede for sådan en klods eller mere måske :o)
Avatar billede du3n Nybegynder
29. januar 2005 - 13:42 #5
Jeg ved ikke hvor mange ramklodser der er plads til men vil da gætte på at det er de der PCI slots... Og der sidder en ramklods i så der må vel være 2 tilbage.. men ved det ikke... Kan i ikke komme med et link til en side hvor der er en ram-klods på som ville passe til min computer?...
Avatar billede du3n Nybegynder
29. januar 2005 - 13:43 #6
hmm jeg troede ellers der var mere man skulle tage forhold til end fabrikanten...
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2005 - 13:45 #7
Det er vigtig, at du pointerer det er PC133 SD-RAM du skal have, så betyder fabrikanten mindre.
Avatar billede rebecca Novice
29. januar 2005 - 13:46 #8
En lille sidebemærkning

ps....Hvis du en dag skulle reinstallere XP (går ud fra det er dit styresystem) og du har valgt den tredie mulighed og du så får problemer med at XP går i fejl under Install så piller du den ene ramklods ud mens du installere og montere den igen når du er færdig med Installationen, dette fordi Xp er meget følsom hvad ram angår.

Ps....Kører selv med 2 mærker ram :o) og må også gennem ovenstående for at installere XP
Avatar billede rebecca Novice
29. januar 2005 - 13:48 #9
Gik ud fra han viste det da han jo har skrevet det i indlægget :o) men som dradonnight så rigtigt skriver så skal det være PC133 ram SD-RAM du skal have
Avatar billede du3n Nybegynder
29. januar 2005 - 13:49 #10
ok dragonknight mente nok at det var andet end fabrikanten der betød noget...
Avatar billede du3n Nybegynder
30. januar 2005 - 13:49 #12
Tak skal i have spider i ikke lige begge to et svar så i kan få point?
Avatar billede du3n Nybegynder
30. januar 2005 - 13:49 #13
smider*
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. januar 2005 - 18:00 #14
Jo da, og takker.
Avatar billede rebecca Novice
31. januar 2005 - 09:30 #15
mange tak