Avatar billede mclean Nybegynder
29. januar 2005 - 12:15 Der er 2 kommentarer

Mac kan godt læse lille harddisk men ikke den store

Okay, det her forstår jeg ikke! Min mac har førhen kunne læse begge mine eksterne harddiske. En Maxtor og en lille 30 gb! Nå, men nu kan den kun læse den lille. Og Maxtoren er ikke død eftersom jeg godt kan se den på pc! Med andre ord: jeg kan læse begge harddiske på pc, men kun den lille på mac´en! Skal siges at når jeg sætter maxtoren til mac´en siger den at den indeholder filer som mac´en ikke kan læse. De er begge i det hersens ntfs halløj, og jeg har kørt både techtool, systemworks, og diskwarrior uden held! Dog siger systemworks noget med at der er et major problem som skal løses fra startup disk! har det noget med det at gøre, og hvordan gør jeg lige præcis det?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. januar 2005 - 17:13 #1
Kør en førstehjælp fra din OS-disk.

Den plejer at hjælpe en del problemer af vejen.

Start fra din CD.
Start DISK UTILITY
Ret fejl.

Vupti - så kører den sikkert igen.
Avatar billede sd8220 Seniormester
29. marts 2005 - 19:21 #2
Hejsa
Sådan som jeg læser dit spørgsmål, så er der fejl på din Maxtor-disk i flg Systemworks?, så prøv at rette fejlene på en Windowsmaskine, for hvilken nfts jo er native filformat (hvad i alverden hedder det på dansk?). Jeg vidste i øvrigt ikke, at Mac'en (OS X, vel) kunne læse ntfs.
/S