Avatar billede krusnof Nybegynder
28. januar 2005 - 20:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook og mdb-filer

Jeg har fra arbejdet sendt en Access db-fil til min hjemme-mail, men nu kan jeg ikke åbne den. Jeg sidder med Office 2003 Pro, men den tillader ikke at åbne "potential unsafe attachments" som mdb-filer. Er der nogen måde jeg stadig kan få den ned, da den jo er sendt med mailen??

På forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
28. januar 2005 - 20:44 #1
Du skal trykke funktioner-sikkerhed og sætte hak i tillad vedhæftede filer

det du mener?
Avatar billede kalp Novice
28. januar 2005 - 20:45 #2
du skal fjerne hak mener jeg i "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indholde virus, gemmes eller åbnes"
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. januar 2005 - 20:47 #3
Nytter ikke. mbd-filer er en af de filtyper Outlook simpelthen ikke tillader.
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. januar 2005 - 20:48 #4
Outlook hjælp: "Adgang til niveau 1-filer er blokeret og kan ikke ændres". Herefter en liste over niveau 1 filer, heriblandt .mdb.
Avatar billede kalp Novice
28. januar 2005 - 20:48 #5
krusnof>> Så må i pakke den med winzip eller winrar og sende den.
Avatar billede krusnof Nybegynder
28. januar 2005 - 20:50 #6
Det underlige er, at jeg har selv modtaget den på arbejdet via mail!?!? Men det er internt i firmaet, gør det noget? Og i så fald hvorfor??
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. januar 2005 - 20:51 #7
Bruger du Outlook på arbejdet?
Avatar billede krusnof Nybegynder
28. januar 2005 - 20:55 #8
Ja, men version 2000
Avatar billede vejmand Juniormester
29. januar 2005 - 08:07 #9
Her er en løsning til Outlook 2002.
Det skulle ikke undre mig om den ikke også virker i Outlook 2003

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290497
Avatar billede krusnof Nybegynder
17. februar 2005 - 12:38 #10
Afslut
Avatar billede vejmand Juniormester
17. februar 2005 - 12:44 #11
Skal det forstås sådan, at den metode som virker i Outlook 2002 ikke virker i 2003 udgaven?
Jeg spørger af ren nysgerrighed, ikke for at kritisere.  c",)
Avatar billede krusnof Nybegynder
17. februar 2005 - 17:49 #12
Nej sorry... Det virkede ikke for mit vedkommende, har dog ikke prøvet at maile frem og tilbage flere gange. Håber det hjalp?!!?