Avatar billede pandora Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:10 Der er 22 kommentarer

Tekstfarven på ikonerne på desktoppen..

Nogen der har løsningen på hvordan hulen man ændre tekstfarven på ikonerne der ligger på desktoppen?
Der findes programmer som kan ændre det, men hvad og hvor ændrer de??
Avatar billede jumper Nybegynder
22. oktober 1999 - 00:05 #1
De ændrer en værdi i en nøgle i registreringsdatabasen.

/Thor
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 1999 - 00:06 #2
Når jeg lægger nye temaer ind på mit skrivebord, sker det også, at tekst farven på iconerne ændre sig. Under egenskab for skærm på win98 er der mulighed for at ændre farve m.v. på icon skrift, hvis man kan få det åbnet.
Avatar billede pandora Nybegynder
22. oktober 1999 - 11:12 #3
Jeg ved godt det sker i registreringen, men hvor i registreringen?

Kharder; ?-hvor ser du den mulighed???
Ja, skriftfarven kan ændres, men det er alle andre steder end lige på desktoppen..
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 1999 - 14:09 #4
Jeg har set det når jeg skifter temaer på desktoppen
Avatar billede bassi Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:14 #5
Gå ind under Egenskaber for skærm (Højreklik et tilfældigt sted på skrivebordet) vælg Udseende
Under element vælger du skrivebord, så kan du se farven til højre, klik på den og vælg en ny farve
Bassi
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 1999 - 23:08 #6
Hvad nu hvis den del ikke er slået til bassi?
Avatar billede pandora Nybegynder
23. oktober 1999 - 13:28 #7
Det er slet ikke så ligetil..
Den funktion findes _ikke_ i hverken w95 eller 98,(hvis pluspakken er installeret skal jeg udtale mig om dén kan gøre det-menden er IKKE installeret hér..) -tro mig!
Jeg har ellers rigtig godt styr på at tweake windows, men lige den her nød har jeg ikke kunne knække!
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 1999 - 23:01 #8
Ok, men når man ved at skifte Themes på disktop, så kan det altså lade sig gøre via den vej. Hvis man ikke har plus på, skal der blot et lille program til, så går det som en leg.
Avatar billede pandora Nybegynder
24. oktober 1999 - 14:28 #9
heh..welp, nu gik mit spørgsmål jo sådan set på hvordan man manuelt ændre det...
jeg er ikke fristet af at ha et eller andet lille prog. liggende bare for at styre den ting..
Avatar billede pandora Nybegynder
31. oktober 1999 - 22:37 #10
tænk at der ikke findes een eneste med et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 1999 - 22:59 #11
Når du kan ændre tekstfarve m.v., når der skiftes thema på skrivebordet, så må det også forholds vis nemt kunne lade sig gøre. Muligheden er vist i win98, den er blot spæret på den maskine jeg sidder ved nu, men der er heller ikke installeret Pludspakken. Jeg formoder, at den kan åbne for det.

Eller er det blot, at installere et thema med den aktuelle tekstfarve, også undlade alt det andet.
Avatar billede pandora Nybegynder
01. november 1999 - 10:28 #12
Kharder>> Hmm, jeg tror du misforstår..Jeg sidder både med w98 & w95..Og ingen af stederne er der Pluspakke (og det vil jeg heller ikke ha..)
Jeg benytter mig ikke af nogen som helst theme-programmer, men tweaker det hele manuelt, så jeg har mere selvbestemmelse.. Hvis jeg ville ha ændret tekstfarven vha. et tweakprogram, havde jeg brugt "Ghost" for længst...men ønske går på _manuelt_ at ændre farven...
Avatar billede Slettet bruger
01. november 1999 - 23:40 #13
Hvis du ikke vil have de nødvendige programmer på din maskine, så kan det heller ikke lade sig gøre på manuel vis.

Det vil heller ikke undre mig, om der findes et program, som man kan udføre denne fungtion med

Du har altså en grøn og kedelig bagrund på din computer, og ønsker for at peppe lidt op, at kunne ændre tekstfarverne på iconerne.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 1999 - 23:52 #14
Hej igen

Se lige hvad jeg har fundet. Er det noget du kan bruge: Invisible! fra
http://www.mindbeat.com/ . Det kan downloades via http://winfiles.cnet.com/apps/98/desktop-misc.html
Avatar billede Slettet bruger
02. november 1999 - 00:25 #15
Jeg har fundet et program, som er meget bedre. Fra at jeg startede installationen på den computer, som jeg sidder ved og til jeg havde ændret tekstfarven på iconerne på skrivebordet fra sort til rød gik der ikke 20 sec.

Programmet hedder  PACT SetTextColor og kan hentes på http://winfiles.cnet.com/apps/98/desktop-misc.html . Programmets hjemmeside: http://12ghosts.com/ghosts/setcolor.htm . Jeg tror du kan bruge det.
Avatar billede pandora Nybegynder
02. november 1999 - 16:05 #16
Sorry Kharder, men PACT = 'Ghost' som jeg selv henviser til :]..
(btw. har jeg ikke en grøn bg..hehe den blev ændret for lang tid siden..)
Men hvis et program kan gøre det, hvorfor skulle man så ikke selv kunne??
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 00:01 #17
windows finder automatisk den icon-tekst-farve der skaber MEST KONTRAST til baggrunds-farver - dog IKKE hvis du bruger et tapet af en slags, det er stadig farven på selve desktoppet, der bestemmer det.
Avatar billede pandora Nybegynder
11. november 1999 - 00:46 #18
hvorfor er der så _små_ programmer som kan ændre det? -og hvad ændrer de?
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 00:47 #19
pandora: de ændrer i registreringsdatabasen, som der også er blevet sagt i denne tråd før - men hvis man vil UNDGÅ disse programmer som oftest ikke gør andet end at irritere...
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 01:01 #20
... jeg er ved at finde nøglen til dig :-)
Avatar billede pandora Nybegynder
11. november 1999 - 21:56 #21
hehe..du får point når du har fundet strengen
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2000 - 12:23 #22
Jeg syntes der var et sted på en PC'er hvor man kunne ændre både Icon skrift og skriftfarve. Undersøger!