Avatar billede nlgj Nybegynder
28. januar 2005 - 08:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere trådløst netværk på oldsag...Hjælp!

Jeg har en oldsag af en computer stående, som jeg tænkte at ungerne kunne få til at surfe lidt på nettet etc.

Mit problem er at når jeg installerer netkortet (trådløst) i en ledig PCI port kan jeg ikke starte maskinen. Der sker simpelthen ingenting.

Mit bundkort er et ASUS P5A-B og netkortet er et Trendnet TEW-423PI.

Hvad kan jeg gøre....
Avatar billede draeber Nybegynder
28. januar 2005 - 08:48 #1
nu har du godt nok købt et netkort, for ellers ville jeg foreslå at du kunne købe en game-adapter eller en bridge fra Linksys (stort set det samme).

På den måde, kan alt hvad i forvejen har ethernet-kort komme på et trådløst netværk.

Hvis du skal bruge det kort du har, kan du evt. prøve at sætte det i et andet PCI-slot, hvis du ikke allerede har gjort det.
Avatar billede nlgj Nybegynder
28. januar 2005 - 08:54 #2
Draeber: Som du selv skriver, så her jeg jo købt kortet, og håber da på at jeg kan bruge det.
Jeg har prøvet at sætte kortet i en anden slot, og har haft øvrige udvidelseskort ude og prøvet alle mulige kombinationer, men uanset hvad...hvis netkortet sidder i en slot kan jeg ikke starte computeren.
Hov nu jeg tænker over det så ved jeg faktisk ikke om computeren starter, men den giver i hvert fald intet signal til skærmen, som er helt inaktiv.
Avatar billede draeber Nybegynder
28. januar 2005 - 16:16 #3
har du prøvet at sætte kortet til en anden PC?
Det kunne næsten lyde som om, det er kortsluttet....
Ellers kan jeg ikke se, hvad der skulle være galt i det!

Hvilken "oldsag" er det? bare ca...
Avatar billede nlgj Nybegynder
02. februar 2005 - 09:50 #4
>>Draeber: Det var "oldsagen" der ikke kunne klare opgaven, samtidig med at den software der fulgte med netkortet var fejlbehæftet. En opdatering af softwaren samt en computer der var lidt nyere skulle der til. Så nu kører det.

Men tak for forsøget...