Avatar billede mclean Nybegynder
28. januar 2005 - 00:49 Der er 7 kommentarer

nej nej nej! Harddisk kan ikke læses efter check med techtool

Hej,

Jeg har før kunne læse min harddisk på min mac, men pludselig ville den ikke læse den. Så problemet vedr. fat32 er ikke aktuelt her. Jeg har desuden kørt techtool, hvilket ikke har hjulpet. Hva f kan der være galt?
Avatar billede mclean Nybegynder
28. januar 2005 - 00:49 #1
skal siges at det er en maxtor one touch 250 gb
Avatar billede egonspock Seniormester
28. januar 2005 - 00:52 #2
Er den død eller kan du bare ikke læse den? Hvis den ikke er død, ville jeg nok prøve Diskwarrior.
Avatar billede mclean Nybegynder
28. januar 2005 - 01:18 #3
den er ikke død, den kan sagtens læses på pc. Men diskwarrior? tror du det er bedre end techtool?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. januar 2005 - 01:26 #4
Okay, jeg skulle lige forstå sammenhængen. Du har altså en fat32-formatteret harddisk, som nu ikke kan læses på din Mac, men godt på din PC. Det kan vel enten skyldes software eller hardware på Mac'en. (lidt for nem konklusion)
Jeg er slet ikke sikker på at Diskwarrior kan hjælpe. Det er vist kun til HFS-formatterede harddiske, at det virker.
Det kan så enten være en hardwarefejl på Mac'en, og så kan det være at det er er et kort der er gået eller lignende.
Det kan også være at en Cache skal renses og så kan du nøjes med at køre alle ting i Yasu fra http://jimmitchelldesigns.com/ Endeligt kan det også være pram'men i din mac, der blot skal resettes. Det gøres ved at holde æble-alt-p-r nede ved start og holde dem nede til du hører 4-5 boings.
Avatar billede mclean Nybegynder
28. januar 2005 - 01:56 #5
fedt! prøver lige yasu over natten. Sov godt!
Avatar billede mclean Nybegynder
28. januar 2005 - 08:12 #6
ingen held! Nå, nu skaffer jeg systemworks og prøver det! Tror bare der er een eller anden indstilling jeg skal rette på! Har du en idé?
Avatar billede egonspock Seniormester
30. januar 2005 - 18:05 #7
Hvis den kommer med fejl, så vis dem her, for så begynder det nok at blive langhåret.