Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk kan pludselig ikke læses!

Hvorfor kan min mac pludselig ikke læse min harddisk. Den siger at den ikke kan læse min maxtor, hvortil jeg kan vælge at formatere, eller ignorere. Det sidste er prøvet, og selvfølgelig ikke det første! Tænker om jeg kan systemgendanne, men hvordan gør jeg det?
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 21:31 #1
Du kan prøve at bruge DiskVærktøj som ligger i programmer>>hjælpeværktøjer
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:37 #2
Okay, der er jeg så nu, og den står også oppe på listen, men jeg kan tilsyneladende ikke operere med den?
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:40 #3
Disk-ID :     disk1
    Medienavn :     Maxtor OneTouch Media
    Medietype :     Generic
    Tilslutningsbus :     USB
    IO-indhold :     FDisk_partition_scheme
    Kan skrives til :     Ja
    Kan skubbes ud :     Nej
    Mac OS 9-drivere installeret :     Nej
    Komponent :     Ekstern
    Kapacitet i alt :     233,8 GB (250.999.209.984 byte)
    Disknummer :     1
    Partitionsnummer :     0
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 21:41 #4
er den der med to ikoner fx 40 gbmaxtor og macintosh hd hvis ja skal du vælge macintosh hd og klik reparer
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:43 #5
ja, det har jeg prøvet, men det kan jeg ikke, for reparer knappen er ikke tilgængelig
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:43 #6
kan jeg gå over i gendan fanen og sige gendan til maxtoren?
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:43 #7
det sker der vel ikke noget ved eller?
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 21:44 #8
hmm har du TechTool Pro 4, Norton eller iDisk???
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 21:47 #9
Den har jeg aldrig prøvet, TechTool Pro 4 og Norton har jeg brugt når Diskværktøj ikke kunne reparer mine diske
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:48 #10
nope, men har også tænkt på at skaffe techtool, men idisk? kan det også hjælpe til?
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 21:51 #11
Jeg har størst erfaring med techtool og norton, det den ene ikke kan klare klarer den anden, idisk skal vist gøre det samme som de 2 andre
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 21:56 #12
okay, jamen tror du det vil hjælpe med at den så kan læse min harddisk igen? og hvad med mit systemgendannelse forslag?
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 21:59 #13
ja, det er ofte btree og nogle informationer på  disken der skal rettes, så virker disken igen og oftest er alle dataerne stadig intakte ;-)
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 22:05 #14
okay takker! læg et svar
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. januar 2005 - 22:10 #15
Held og lykke
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 22:12 #16
tak ska de ha