Avatar billede klinsi Nybegynder
27. januar 2005 - 20:23 Der er 2 kommentarer

2 mailservere på 1 ip-adresse

Nogen der har en ide til hvordan følgende kan løses :

ADSL (FAST IP)
    |
Cisco 677 (al trafik forwardes til Zywall 5)
    |
Zywall 5
    |
Mailserver 1 + Mailserver 2

Når der ankommer trafik hvil jeg gerne kunne bestemme ud fra domænenavnet hvilken mailserver der skal 'svare'. Kan det løses med en DNS server efter Zywall'en ? Eller er det umuligt ?
Avatar billede lap Nybegynder
27. januar 2005 - 20:25 #1
Det kan ikke lade sig gøre, eftersom begge mailservere skal lytte på port 25. Du skal bruge en intelligent enhed som kan klare det.

Derfor KAN du bruge mailserver 1 til at dedektere, at hvis det er til mailserver 2, så videresendes der.
Avatar billede tljensen Nybegynder
09. februar 2005 - 01:08 #2
du kan lade den ene af dem fungere som smtp-{relay,route}.