Avatar billede justaname Nybegynder
27. januar 2005 - 16:32 Der er 7 kommentarer

program til at lave ASP i

Hej
Jeg ville lige høre om der findes et program man kan lave ASP i?
det skal helst være grafisk da jeg ikke har tid/lyst til at sætte mig helt ind i ASP.
Det skal self også helst være freeware, men er ikke noget krav.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
27. januar 2005 - 16:34 #1
Tvivler på det findes. Hvis du ikke har tid så køb et færdig Custom Management System og brug det - så er funktionerne udviklet.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
27. januar 2005 - 16:59 #2
Du mener vel Content Management System. Det kommer jo an på hvad han vil lave med ASP, men det er svært at lave noget i ASP uden at kunne programmere, og sætte sig ind i ASP!
Avatar billede cibar Nybegynder
27. januar 2005 - 19:25 #3
Hvorfor stejler du så meget overfor at sætte dig lidt ind i ASP? Du vil blive overrasket over, hvor enkelt det mest basale faktisk er!

Hvis jeg gætter rigtigt, ønsker du at lave et eller andet specifikt udtræk fra en database!? Jeg var selv i din situation for ikke længe siden. Kig på www.html.dk og tjek deres ASP-tutorial igennem. I løbet af kort tid vil du være i stand til at hente det meste ud af databasen.
Avatar billede justaname Nybegynder
27. januar 2005 - 19:32 #4
det er fordi mig og nogen venner skal havde en under side på mit webhotel hvor vi ligger div programmer, billeder og drivere op, som vi ønsker at vise hinanden.
er der nogen steder hvor man kan hente et gratis content management system henne?
Avatar billede cibar Nybegynder
27. januar 2005 - 19:39 #5
Mit bedste bud er Postnuke. www.postnuke.dk, men der findes et hav forskellige. Det kan være en lille smule tricky at sætte op, men hvis man ellers følger den gode manual, så er der ikke de store problemer. Det kræver bare, at man har php. Et andet godt bud er Mambo.

Men hvorfor ikke bare give dine venner en ftp-adgang til den konkrete folder på dit webhotel?
Avatar billede justaname Nybegynder
27. januar 2005 - 20:58 #6
webhotellet giver ikke mulighed for at havde flere ftp konti, hvilket jeg ikke helt kan forstå.
der burde jo ikke være noget meget lettere end at lave en ekstra ftp bruger.
men det ender jo nok med at jeg bare giver dem adgang til hele siden.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
27. januar 2005 - 21:11 #7
nheilbuth ;) ha ha