Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 16:27 Der er 21 kommentarer

Internet via mobiltlf.

Hvad skal man bruge/købe af kabler/software/hardware for at kunne koble en bærbar IBM computer til internettet via sin Nokia mobiltlf.??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:28 #1
hvilket nokia?
Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 16:29 #2
Nokia 8210
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:37 #3
oki, du skal først ud og købe dig et modem, de er vist pisse dyrer.

Hvis ikke der er et kable, med det modem, skal du ud og købe et kable til din nokia telefoner.

med modemet, følger der software og det, med som du skal bruge.

Hvor kan du købe det henne?
Ja, hos din lokale, sonofon patner, vil jeg nok vælger, men også bluetell, og måske også Teledanmarks butikker, har det.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:37 #4
æhh svar
Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 16:39 #5
Hvis der er indbygget modem - hvilket jeg har i den bærbare - hva\' så ??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:40 #6
det er til et 56k modem, det for du ikke meget ud af... der det skal i en telefon stikkontakt...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:40 #7
Du skulle havde købt, dig en nokia 6210 / 7110
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:40 #8
6210eren er bare fedest..
Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 16:42 #9
OK - du mener at det simpelthen ikke kan lade sig gøre fra en 8210 - det er jo trist det da er en meget god telefon ellers
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:45 #10
jo hvis du køber dig et nokia modem, hos sonofon patner eller en anden, kontakt, da dem lige og hør efter en pris
Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 16:46 #11
OK - tak jeg prøver - så får du måske point lidt senere
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. marts 2001 - 16:46 #12
k
Avatar billede bo.morville Nybegynder
21. marts 2001 - 22:31 #13
Det kan sagtens lade sig gøre at koble sig på internettet med en nokia 8210. Det skulle ikke være nødvendigt at købe software eller noget. Det fungerer i hvert fald upåklageligt her... (mellem en IBM thinkpad og nokiaen).

Hvilket OS bruger du? Hvis du melder tilbage med det skal jeg lave en vejl.

Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 22:35 #14
Tak - Jeg bruger Windows ME
Avatar billede bo.morville Nybegynder
21. marts 2001 - 23:08 #15
Lige winME har jeg ikke den store erfaring med, men mon ikke vi kan finde ud af det alligevel...

Det kræver at du installerer en virtuel comport for at få det til at virke.
Kan du tysk er der her en vejledning i hvordan det gøres:
http://www.jp-shaw.de/s25/irdame.html

Når du har installeret den virtuelle comport, skal du tilføje et knytte et modem til telefonen. Prøv at aktiver infrarød i telefonen ved den infrarøde port i den bærbare og se om den selv kan finde ud af det. Hvis ikke installerer du bare et standard modem på den (virtuelle) comport. Dette kan du så bruge til at ringe op til internettet.
Avatar billede johnc Nybegynder
21. marts 2001 - 23:16 #16
TAK - jeg vil forsøge
Avatar billede ginad1 Nybegynder
28. marts 2001 - 19:24 #17
Øhh hvad har i gang i ?? Det er sku da såre simpelt.

Gå ind på http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_2_1,00.html

Der står alt du skal bruge + alle driverne og software osv, hvis du bruger teledanmark internet skal du huske at bruge initialiserings strengen ATS35=0 for at det virker (=

Mvh. En der ved hvad han snakker om.

PS: 95/98 driverne understøtter også ME, så Dont worry

Avatar billede ginad1 Nybegynder
28. marts 2001 - 19:25 #18
**Hmm, det var vist et svar**

Øhh hvad har i gang i ?? Det er sku da såre simpelt.

Gå ind på http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_2_1,00.html

Der står alt du skal bruge + alle driverne og software osv, hvis du bruger teledanmark internet skal du huske at bruge initialiserings strengen ATS35=0 for at det virker (=

Mvh. En der ved hvad han snakker om.

PS: 95/98 driverne understøtter også ME, så Dont worry
Avatar billede bo.morville Nybegynder
28. marts 2001 - 20:39 #19
ginad1> Bortset fra at winME i følge alt hvad jeg har set ikke pr. default installerer en virtuel comport, hvorfor det ikke virker før denne er installeret...
Avatar billede ginad1 Nybegynder
28. marts 2001 - 21:59 #20
Yderst mystisk, eftersom jeg i 1 1/2 år har kørt med en 8210 både paa Win98 & Me. Og det virker bare (= , bortset fra det er jeg Nokia mobile data certified, så jeg lukker ikke munden op, undtagen når jeg ved at jeg har ret.

Jeg har kigget paa dit forslg, og jo, det kan bruges, om end jeg syntes det er meget \"lala\", det kan altså gøres væsentlig nemmere.

Med std softwaren kører efter 5 min når han har installeret den mini data suite han kan hente paas det link jeg gav, og han skal sku ike til at fifle med en virtuel comport og hvad ved jeg, det er jo ikke en billig mitac bærbar han har.

Det eneste der er var et problem med var win2000 og den kan du hente en patch til nu og faa det infarøde problem fikset. Sååååååååå

Avatar billede bo.morville Nybegynder
28. marts 2001 - 22:12 #21
ok jeg giver mig, jeg har kun haft 98 - kørt i 3 mdr. - og 2000 - Kørt de sidste 9.

Noget må imidlertid været gået galt for johnc siden spm. kommer op her.

Den virtuelle comport har i øvrigt intet som helst at gøre med om det er en IBM mitac eller lign. - det er en betegnelse der bruges for den måde en comport tildeles over en IRDA forbindelse.

Men siden du er Nokia mobile data certified, kan du måske fortælle mig, hvorfor min mobil (der også er en 8210) ikke kan kommunikere over den infrarøde port, hvis den har været tændt mere end ca. 10 timer. Så er jeg nødt til at slukke og tænde den førend der er kontakt.