Avatar billede dosdesign Juniormester
27. januar 2005 - 14:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genvejs tast til Snabel A ?

Hej - Jeg er træt af at skal klikke Alt Gr + 2 for at lave et snabel a (@) ..... kan man ikke i win XP lave en slags genvejstast/knap eller bare et eller andet der gør det nemmere at lave et simplet @ ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. januar 2005 - 14:49 #1
hmmm... AltGr+2 = kun 2 taster.. hvordan vil du lave en genvej til det? :-)
Du kunne kopiere "@" tegnet, og derefter bruger Ctrl+V ("sæt ind"-kommando), men det er også 2 taster..

Hvis du slår keyboardet over på engelsk/us, kan du bruge Shift+2 (også 2 taster)..
Avatar billede dosdesign Juniormester
27. januar 2005 - 14:58 #2
Ja det hjalp jo ikke, jeg tænkte mere på ex. F1-F12 (en af dem) eller en anden tast der ikek bruges ofte eller evt 2 hurtige klik på en tast giver @ ??? Hvad ved jeg !
Avatar billede perj Nybegynder
27. januar 2005 - 15:38 #3
Skulle du få brug for andre, så er de her:
http://www.genvejstasten.dk/genvejstaster.asp
Avatar billede jernrosen Nybegynder
28. januar 2005 - 09:26 #4
Det er lidt omstændigt; men kan lade sig gøre *S*

Følgende program kan lave paste-funktion på f.eks F7-knappen. Så vidt jeg kan se er F7-knappen ikke brugt til andet end pynt og til enkelte programmers underlige kommandoer. ET tryk på F7 giver = @ når du har sat det til at virke. Jeg vil gerne sende dig screenshot, hvis du har behov for hjælp til opsætningen.

programmet kan hentes på : http://www.soft32.com/download-HotKeyz-8957-5.html

Giv dig selv pointene, da jeg selv har fået en masse ud af søgningen på dit spørgsmål.
Avatar billede dosdesign Juniormester
28. januar 2005 - 14:01 #5
ok
Avatar billede dosdesign Juniormester
28. januar 2005 - 14:02 #6
tak
Avatar billede Futtelut Praktikant
30. januar 2024 - 09:15 #7
Hej - har set tidligere et Link for vejledning for at opret en genvej på F7 for snable a - så jeg skal altid bruge Alt+2 - dette vil være nemmer. Kan nogen hælpe. På forhånd tak.