Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 14:21 Der er 13 kommentarer

bærbar skæm lyser ikke men kan ses meeeget svagt

Hej,

Nå! Nu er det sgu skærmen den er gal med! Puuha! skærmen på min bærbær er pludselig blevet heeelt vildt svag. Kan faktisk kun se skygger på den, så jeg har tilsluttet en ekstern skærm, men vil jo gerne at den kunne fixes.
Nogen der har en idé
Avatar billede freespace Nybegynder
27. januar 2005 - 14:28 #1
Der sidder højest sandsynligt en lille tap nede ved skærmens bund som bliver presset ned når du klapper skærmen ned. Hvis den sidder fast så vil din skærm være slukket. Har lige haft det samme problem, jeg fik skiftet hele fronten inkl. tastatur og touchpad. Du kan muligvis vippe den op igen med en nål eller lign.
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
27. januar 2005 - 14:28 #2
Der er garenteret en fejl med background lyset. Har du garanti på?
Avatar billede radiv Nybegynder
27. januar 2005 - 14:29 #3
Du har ikke blot sat brightness ned, eller slukket for skærmen? På min er function+F7 genvej til at slukke skærmen, mener det er standard på mange bærbare. Function+F6 øger brightness.
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 14:39 #4
radiv, nej det har jeg nemlig også gjort engang, og det er ikke det
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 14:40 #5
mcpeterc, nej den er ca. 4 år gammel
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 14:41 #6
freespace, tap? hmmm der må jeg melde pas, med mindre du kan konkretisere lidt!
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 14:48 #7
det er ligesom om at lysstyrken er heelt i bund! Hvad kan det være?
Avatar billede freespace Nybegynder
27. januar 2005 - 14:51 #8
Sådan en tap http://www.habs.dk/P1010023.JPG

Den slukker skærmen nå den bliver lukket ned.
Avatar billede freespace Nybegynder
27. januar 2005 - 14:51 #9
Undskyld kvaliteten
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 14:55 #10
freespace, har jeg nu kigget på, og det lader ikke til at det er den for den er oppe og virker også når jeg trykker på den. Jeg tænker faktisk om det er noget relæ halløj! hmmm? Kender du en go tekniker til den slags?
Avatar billede freespace Nybegynder
27. januar 2005 - 14:56 #11
Så må jeg melde pas, tænkte bare med det samme på den da jeg lige har haft et lignende problem hvor den var skyld i det...
Avatar billede mclean Nybegynder
27. januar 2005 - 15:18 #12
kender du så ikke et sted hvor man kan købe billige komponenter?
Avatar billede radiv Nybegynder
27. januar 2005 - 15:26 #13