Avatar billede krohn Praktikant
27. januar 2005 - 09:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ip adresser på klient

Når jeg sætter min klient til at hente ip adresser automatisk, og så genstarter klient maskinen så står den til fast ip og gammel DNS (router) den logger ok på domain men er jo lang tid om det
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 10:00 #1
Dvs. hvis du sætter din klient til at hente automatisk IP, så når den genstarter står den til Fast (Brug følgende IP) igen ?
Avatar billede krohn Praktikant
27. januar 2005 - 11:19 #2
Ja det er lige det den gør, jeg har brugt fast ip før jeg fik min domain server, jeg fatter minus??
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 11:50 #3
Hmmm, har du mulighed for at afinstallere TCP/IP protokollen og installere protokellen igen ?
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
27. januar 2005 - 12:03 #4
er det en windows 2003 server og en xp pro klient??
Avatar billede krohn Praktikant
27. januar 2005 - 13:50 #5
Jeg kan da prøve at afinstalere tcp/ip, men jeg syntes det er mærkeligt??
Ja det er en Small B server 2003 og en XP Pro klient
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
27. januar 2005 - 14:44 #6
har lige været ude for samme problem før i dag.. løste det ved at angive en fast ip på klienterne, og angive DNS på klienterne til serverens IP
Avatar billede krohn Praktikant
28. januar 2005 - 14:25 #7
Jeg om instalerede bare lige klenten, Har ikke noget ønske om at bruge fast ip
Avatar billede krohn Praktikant
28. januar 2005 - 14:26 #8
Kunne ikke afinstalere tcp/IP
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 14:29 #9
du behøver heller ikke køre med fast ip, du kan godt køre med automatisk ip, og så stadig angive en DNS