Avatar billede angelo Nybegynder
27. januar 2005 - 08:33 Der er 10 kommentarer

Problem med mapping af netværk drev - too many connections

Jeg har et server-miljø med to servere:

1 x win2000 som styrer login.
og
1 x win2003 som har harddiske som fungerer som drev til alle vores filer.

Mit problem er at vi får fejl hos clienter som prøver at mappe drev til win2003 serverens mapper/folders. Når vi mapper - siger den "unable to connect - too many connections". Det sker ikke med det samme - men når alle er på arbejde - så når den en form for grænse.

Hvordan kan det løses? kan man justere det op? vi er ca. 27 personer som mapper på samme tid. Samme drev.

Thor
Avatar billede holmus Nybegynder
27. januar 2005 - 08:44 #1
Hej Angelo

Ja, på dit share er der en limitation på hvor mange samtidige connections der er tilladt, jeg mener det pr. default er sat til 10 - og da i er 27, er det i runde tal 17 for lidt... Det er primært benyttet hvis båndbredde eller lignende er en knap ressource, det vil jeg ikke tro er tilfældet hos dig, så du kan for at løse problemet så det ikke kommer igen, lave en unlimited, eller bare køre med et reelt antal - alt efter hvad du føler for! :)

men som sagt, er det en tilføjelse til dit filshare indstillinger - så bare højreklik, og kig i de indstillinger - så finder du det! :)
Avatar billede angelo Nybegynder
27. januar 2005 - 08:52 #2
Hej Holmus,

Tak for dit svar. Jeg har været inde og se på de shared drev på win2003 serveren. Når jeg ser på properties under sharing står der noget med "user limit". Den står på default: "maximum allowed". Den kan man så ændre til "number allowed:" hvor man så kan sætte den til 1000 f.eks. Er det det og der som du mener jeg skal gøre noget?

Er det det rigtige sted jeg kigger? Og det den rigtige paramter jeg har fat i?

Thor
Avatar billede holmus Nybegynder
27. januar 2005 - 09:07 #3
Jeps
Avatar billede angelo Nybegynder
27. januar 2005 - 09:12 #4
Hej Holmus,
Jeg afventer lige mine kollegaer i dag og hører om der kommer skrig omkring manglende mulighed for at få forbindelse til drevene.

Dog - den stod jo til "maximum allowed" - hvad betyder det? Maximum? hvilket maximum?

Thor
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 09:45 #5
Er maskinen meldt ind i jeres AD ?

Det er fordi den sandynsligvis mangler CAL's !
Avatar billede angelo Nybegynder
27. januar 2005 - 11:22 #6
Hej Leif,

Det er nok lige lidt over mit niveau. AD=active directory? Hvad er CAL så`?
Og hvordan melder jeg den ind i AD? det skal vel gøres på domain controller serveren ikke?

Thor
Avatar billede holmus Nybegynder
27. januar 2005 - 11:29 #7
Nej, det skal du gøre fra den enkelte klien!
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 11:48 #8
Det vi har gjort med vores "sekundære" servere som kun kører fildeling er at de er meldt ind i domænet som en almindelig klient.
Avatar billede angelo Nybegynder
27. januar 2005 - 11:54 #9
Hej Leif,

Ja - det gør vi også i dag. Storage server logger ind som en almindelig fiktiv bruger på domain server.

so far - virker det som om at det med at lave flere connectoins lovligt på share-drev niveau virker... so far..

Thor
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 12:03 #10
http://www.ravenholm.dk/ProductDescription/ProductDescription.asp?ProductDescriptionID=126

CAL = Antal samtidig brugere som tilgår shared ting på maskinen !