Avatar billede hankar Nybegynder
26. januar 2005 - 23:26 Der er 4 kommentarer

Compaq genstarter hele tiden

Den sidste uges tid har min Compaq Presario 7000EL142 begyndt at genstarte hele tiden, (det er ikke ormevirusen jeg har)jeg har prøvet næsten alt, lagt ny XP ind, prøvet med 98, taget hardware ud, opdateret bios, ja jeg ved snart ikke hvad, er der nogen der har en ide om hvad der er galt.
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 23:30 #1
Hvis du har xp nu kan du prøve følgende..

Højreklik på denne computer.. vælge egenskaber .. trykke på avanceret.. og trykke på indstillinger i start og genoprettelse.. fjern hak i "Automatisk genstart"
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
27. januar 2005 - 00:23 #2
Var ude for det samme. Måtte gå i fejlsikret tilstand, få slettet så meget som muligt og så boote fra en 98-CD og køre FDISK for at slette alle partitioner og få formateret disken. Først derefter kunne jeg få lov til at installere XP igen. (Det skal lige siges, at hverken SpyBot eller McAfee Virusscan i mest opdaterede versioner fandt noget...).
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. januar 2005 - 00:31 #3
Prøv at forklare hvordan den opfører sig i drift og når den genstarter.
Går der lang tid fra du har startet den til den genstarter ?
Når den har genstartet kan den så køre igen med det samme eller skal den være slukket et stykke tid før den igen kan køre ?
Jeg tænker på om det kan være varmeproblemer.
Avatar billede teddybear Nybegynder
28. januar 2005 - 13:01 #4
Jeg har selv haft samme problemer. Det er rigtigtg det hjælper, hvad kalp siger, men i mit tilfælde kom den bare med blå skærm i stedet for. Jeg var nød til at skrue ned for fsb'en... Håber ikke det bliver nødvendigt for dig. Prøv evt. at gå ind i bios, der kan man ofte indstille computeren til at genstarte, hvis processoren når over en bestemt hastighed...