Avatar billede faun Nybegynder
26. januar 2005 - 19:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konstant trafik på stofa?!

Jeg har en stofanet forbindelse på en WindowsXP maskine. Mit problem er at der på det seneste har været en konstant trafik på 1.3kb/s i download, selvom jeg har sat ZoneAlarm til at blokere for trafikken. Jeg benytter DU meter til at overvåge forbruget af trafikken. Det virker meget underligt at ZA ikke kan blokere for denne trafik, hvis det da ér reel trafik som bliver registreret af Stofa.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
26. januar 2005 - 19:40 #1
Det lyder jo unægteligt som en virus.
Prøv at undlade at bruge nettet et par timer. og hold øje med om stofas måler tæller det. Hvis ikke den gør det, er det nok stofa der laver et eller andet.

Ellers bør du installere et antivirusprogram hvis du ikke har det. Her kan AVG klart anbefales, godt og gratis ( www.grisoft.com )
Avatar billede backside Nybegynder
26. januar 2005 - 20:55 #2
Hvad har du kørende i baggrunden? Der skulle vel ikke være noget der forklarer det.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
27. januar 2005 - 22:59 #3
Automatiske opdateringer, for eksempel i windows xp kunne forklare det. Noget fildeling kunne forklare det, men ville nok trække lidt mere båndbredde.
Ellers kunne det være et program der checker om du har fået nye mails.
Du kunne eventuelt gå ind i windows jobæiste (ctrl + alt + del), hvis du har xp, og lukke en process ad gangen. kan du ikke selv finde ud af hvad den proces du finder frem til er for noget, kan du jo spørge her på E.
Avatar billede faun Nybegynder
28. april 2005 - 11:37 #4
Jeg snakkede med Stofa forleden og fik at vide at det var trafik mellem modem og pc - altså ikke noget eksternt der blev registreret - det skal siges at modem't kører via USB 1.1 så det skal nok passe at det genererer noget trafik...

Tak for jeres kommentare