Avatar billede evj Nybegynder
26. januar 2005 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Runtime fejl med framework

Jeg har lavet et lille program. se neden for, programmet køre fint lokalt på maskinerene. men ligger jeg det på en server får jeg en runtime fejl. "runtime commen language runtime debugging server error", det skal lige siges at der ikke er installeret framework på serveren, men det burte da ikke være proglemet da filen bliver kørt fra clienter.. ??

Module Module1

    Sub Main()

        Dim strin As String
        strin = Command$()

        MsgBox(strin)
    End Sub

End Module
Avatar billede joern Nybegynder
27. januar 2005 - 16:26 #1
Hej.

Er der ikke en VB.net konference på Eksperten?  Dette er Visual Basic.  Jeg har ikke forstand på FrameWork.  For mig ser det ud som om du vil afvikle kode i et modul, kan man det?  Prøv at gøre det fra en form.
Avatar billede picard Nybegynder
01. februar 2005 - 22:37 #2
Har du installret Dot.Net Frameworket på serveren?
Hvordan har du kompilet programmet? Er det lavet som en Release ller en debug version?

Hvis det er en debug version skal du huske a tage pdb filen med også.

mvh.
Christian
Avatar billede evj Nybegynder
02. februar 2005 - 14:53 #3
fream er blevet installeret i dag. men har ikke hjulpet. og det er en release version som jeg har lagt ud. løsning er pt logon script som kopier exe fil ud til klient lokalt. så virker det.,

tror det har noget at gøre med Command$() hvis man bytter om på bsgbox og  command kommer msgbox. men programmet laver runtime fejl med command. fejl efter installation på server er en securty fejl. på nogle af klienter og ander laver samme fejl som før :-(
Avatar billede evj Nybegynder
16. august 2006 - 13:13 #4
Lukning af ?