Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 12:45 Der er 13 kommentarer

Ingen forbindelse mellem com og skærm!

Hey,

Jeg har lige fået min nye com i dag (shuttle) og for en gangs skyld har jeg samlet den helt efter manualen.
Nu jeg har så prøvet og tænde den, og når jeg tænder starter den fint op, der er bare intet billede på skærmen, og den tænder ikke en gang.
Jeg har prøvet både unboard gfx og std. gfx (agp) men det er det samme...

Nogen ideer ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. januar 2005 - 12:49 #1
Har du testet skærmen? virker pc speakeren - siger den noget under opstart?
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 12:53 #2
Altså alt starter i den og lamperne blinker foran. Skærmen virker findt for jeg har prøvet med en anden com, og jeg kan ikke fortælle dig om speakeren virker for jeg ved ikke hvordan jeg skal teste det.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. januar 2005 - 12:57 #3
Måske kan du få den til at bippe ved at pille ram ud eller noget i den stil. Har du prøvet at resette bios via jumperen?
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 12:58 #4
nej det har jeg godt nok ikke... skal lige finde dem hvilket er lidt af et mysterium i en shuttle
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 13:03 #5
hmm det virker ikke at resette bios.. Der en på et andet site som har sagt at han VED at det er min cpu som er brændt af, jeg mener bare ikke at alt det andet så ville virke ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. januar 2005 - 13:13 #6
Computeren ville starte fint nok op jo, men den burde alligvel give lyd fra sig. Det kunne godt være cpu'en som er død..men jeg har også set kombinationer af motherboard & gfx kort som gjorde at den bare nægtede at vise noget på skærmen, så derfor kan jeg ikke udelukke noget endnu... Har du fået noget lyd ud af speakeren endnu?
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 13:15 #7
nej, alt kører fint rundt i den. Køleren på gfx kører, selve cpu køleren kører, jeg kan kører cd rom drev ud...
Jeg tænkte på om jeg skulle prøve at pille det alm. gfx ud og prøve unboard derefter, hvis det kan gøre nogen forskel
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. januar 2005 - 13:20 #8
Det kan gøre en forskel ja, men reset bios hver gang, det kan tænkes at den ikke opdaterer listen over devices
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 13:21 #9
okay nu starter den op... jeg pillede det alm. gfx ud og startede den... så nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får agp til at virke
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. januar 2005 - 13:36 #10
Prøv at gå ind i bios og set preferred vga device til agp fremfor pci. kan du teste gfx-kortet i en anden maskine?
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 13:57 #11
det er et gammelt gfx og det virkede i formiddags.... jeg er lige ved at installere win men prøver det med bios efter
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
26. januar 2005 - 14:10 #12
nu virker det.. tak for hjælpen
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. januar 2005 - 14:21 #13
Det var godt - og så lidt.