Avatar billede brixz Nybegynder
26. januar 2005 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LowLevelFormat diskette

Hvordan kan jeg Low Level Formatere en diskette i windows xp?

skal jeg eventuelt bruge 3 parts programmer eller kan man gøre det direkte i cmd?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2005 - 11:00 #1
så vidt jeg husker kan man ikke lowlevel formatere en diskette, brug en almindelig formatering.
Start Stifinder, højreklik på disketten (A) og vælg formatering, enten Ekspress eller fuldstændig formatering.
Avatar billede brixz Nybegynder
26. januar 2005 - 11:05 #2
Det er Norton Disk Doctor der fortæller at kun en Low Level Format kan ordne FAT tabelen da den er skadet. man skal du kunne low level formatere disketter det er jo bare at sætte alle bit til 0, men det kan godt være jeg skal over i noget unix for at kunne gøre det, og det bringer mig til spørgsmålet om det i det hele taget der det værd, ellers er der altid en fin plads i papirkurven til den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2005 - 11:10 #3
hvis ikke der ligger noget vigtigt på disketten så smid den ud, den er næppe til at redde selv med Norton (er det den gamle Norton der tænkes på?)
Avatar billede brixz Nybegynder
26. januar 2005 - 11:19 #4
okay det bliver papirkurven der må tage sig af den, og ja det er den 'dos' version af disk doctor jeg bruger
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2005 - 11:50 #5
ok, det er godt nok mange år siden at jeg havde den gamle Norton, i dag er den russisk ;o)
Takker for pointene..
Avatar billede brixz Nybegynder
26. januar 2005 - 14:09 #6
np tak for din tid
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2005 - 15:17 #7
intet problem for mit vedkommende.