Avatar billede freos Nybegynder
26. januar 2005 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

time restriction på internet

Hej Eksperten.

Vi sidder med et AD som ser sådan her ud:

albuelo.lokal
-Todoonada
--brugere
---ikke noget internet

Vi har det sat sådan op at alle der er i: ikke noget internet, kun kan komme på vores egen hjemmeside og på eksperten.

Vi vil så godt have sat det sådan op at der i et bestemt tidsrum af dagen er åbent for all siden for alle dem der sidder i: ikke noget internet.

Har fundet noget i vores ISA men den køre via IP-Range hvilket vi ikke kan bruge da vi derved skal gå ind og oprette/slette de forskellige IP'er derinde når der nu bliver flyttet noget til/fra gruppen.

Mvh.

Jan Andersen
Avatar billede buck Nybegynder
27. januar 2005 - 10:10 #1
umiddelbart ville jeg sætte en sådan begrænsning i router/proxy/firewall.

men man kunne vel også lave noget proxy eller RAS på din server, med en opkaldsprofil der tillader adgang i det ønskede tidsrum...
uden for det givne tidspunkt vil det så falde tilbage på den opsætning du har idag.
Avatar billede freos Nybegynder
06. juni 2005 - 14:51 #2
ng