Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 08:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Required field validator bliver ikke valideret

Jeg har en RequiredFieldValidator, der checker om en radiobuttonlist er udfyldet. Siden laver postback med en button, hvis CausesValidation er sat til true.

Og det fungerer efter planen, når jeg kører på min lokale maskine - men ikke når jeg kører fra mit webhotel. Den har fungeret, men "lige plutselig" vil den ikke validere.

Før jeg poster noget kode, er det noget elementært jeg har glemt?
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 09:42 #1
Det kan være, at dit webhotel er sat forkert op mht. clientfiles, så de .js-filer, siden skal bruge for at validere på klientsiden ikke kan findes... Det har jeg været ude for før.
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 09:46 #2
OK. Hvordan kan det være at det er ændret, og hvad kan jeg gøre for at få det til at køre igen?
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 09:52 #3
Vil det sige, at det HAR virket på dit webhotel?

Hvis du kigger i sourcen på din side (via browser -> view source), er der sikkert et sted hvor der står noget a la

<script language="javascript" src="/aspnet_client/system_web/1_1_4322/WebUIValidation.js"></script>

- prøv at se, om du kan få fat i den fil (indtast dit domæne + ovenstående src i browseren). Hvis ikke, er du nødt til at tale med din host om at lave referencen ordentligt.
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 09:57 #4
Det ser ud til at være der problemet ligger, jeg får en 404.

Så prøver jeg supporten.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 09:58 #5
OK
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 16:01 #6
Selvfølgelig ikke noget svar fra support endnu, men efter at have løst valideringen uden javascript fungerer skidtet igen.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 16:20 #7
Det lyder fjong ;-)
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 16:27 #8
Det var et hint om at du skulle lægge et svar :-)

BTW, hvilket webhotel er det du har kendskab til, der har gjort fejlen før? Jeg har web10, og er ikke imponeret over service og kompetence derfra.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 16:59 #9
Troede også det var et svar, jeg lagde :-/ Uopmærksomme mig!

Jeg oplevede det da jeg (vist nok) var allerførste ASP.NET-"bruger" hos en lille host, så det tog ikke mange minutter for ham at rette. Han hedder www.wendt-net.dk, hvis det skulle have interesse...
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 17:06 #10
Ham har jeg da hørt om, og som hos de store, billige udbydere sker det i blandt noget ved opgraderinger osv. Derimod er det nemt at komme i kontakt med ham, så ting bliver rettet hurtigt. IKKE som ved fx web10 ;-)
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 17:11 #11
Nemlig. Og så er han faktisk billig - især i forhold til serviceniveauet (pt. 150 kr./år for 75 MB ASP.NET webhotel + mail osv.).
Avatar billede midas_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 17:11 #12
- og tak for point!