Avatar billede nacho Nybegynder
26. januar 2005 - 01:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem: Installation af Radeon 9800

Hej!

Jeg har et problem med installation af mit nye grafikkort (HIS Radeon 9800 pro 128 Iceq). Jeg kan ikke installere driverne. Jeg har sat kortet i maskinen og XP finder det hurtigt. Men jeg kan ikke installere driverne fra CD'en ATI catalyst etc. Hvis jeg installerer disse, går PC'en i stå, når man ser XP logoet og bjælken der loader. Hvad kan der være galt? Er det fordi jeg har ændret hardwareprofil? Skideirriterende! Håber i kan hjælpe!
Iøvrigt! ATI catalyst er åbenbart installeret, men den siger at der ikke er drivere installeret. Hvis jeg går ind og ser på driveren til mit skærmkort, står der VgaSave og jeg kan ikke opdatere denne. Hvis jeg så går i enhedshåndtering og forsøger at opdatere, så forsøger den at kopiere driver filerne fra CD'en men skriver så at der er et problem med driver installationen og at der var "adgang nægtet".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. januar 2005 - 02:36 #1
VgaSave er et udtryk for at den fik problemer med at loade grafik driveren og derfor er gået i en "failsafe" grafikmode. Derfor kan man ikke skifte den.

Prøv denne metode:
Gå i tilføj/fjern programmer og afinstaller alt hvor der står ATI på.
Genstart så maskinen, og windows vil finde grafikkortet og hvis den spørger om driver skal du blot trykke anuller.
Sæt så bundkorts-cdrom'en i maskinen og opdater/geninstaller bundkortsdrivere, især dem der har med AGP at gøre.
Efter en genstart kan du så igen prøve at installere ATI driveren.
Avatar billede nacho Nybegynder
26. januar 2005 - 02:38 #2
OK jeg prøver, men det bliver nok først i morgen! Jeg vender tilbage med nyt!
Avatar billede nacho Nybegynder
26. januar 2005 - 02:39 #3
Når du siger bundkorts-drivere, mener du så BIOS? Jeg har nemlig for nyligt opdateret BIOS til bundkortet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. januar 2005 - 02:48 #4
Nej, jeg mener bundkortsdrivere. De hedder også chipsetdrivere.
Fik du ikke en cdrom med til bundkortet ? De ligger typisk derpå, så det eneste man skal gøre er at sætte cdrom'en i og så køre driverne ind.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. februar 2005 - 02:59 #5
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget
Avatar billede nacho Nybegynder
20. februar 2005 - 16:08 #6
Tonnybrandt -> Tak for hjælpen. Jeg fik løst problemet, men kun ved at downloade en ny driver fra omegacorner.com - ingen af de originale ATI drivers virkede. Jeg prøver at give dig points alligevel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. februar 2005 - 16:19 #7
Ok, fint at du fik løst problemet og jeg takker for point :)